۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

گزارش خبری/

معاون اول رئیس جمهور از پروژه های کرمانشاه بازدید کرد/ از وعده ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین تا حکایت 5 هزار کارگر چشم انتظار

معاون اول رئیس جمهور از پروژه های کرمانشاه بازدید کرد/ از وعده ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین تا حکایت 5 هزار کارگر چشم انتظار

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور که برای بازدید از پروژه های عمرانی استان کرمانشاه به این استان سفر کرده است در بازدید از بازارچه مرزی پرویز خان اظهار داشت: قصرشیرین به عنوان پل ارتباطی صادرات ایران به عراق ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد تجاری را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، صبح دوشنبه با همراهی استاندار و فرمانداران شهرستانهای غربی و جمعی دیگر از مسئولان استانی از روند اجرایی سد "آزادی" در 80 کیلومتری کرمانشاه بازدید کرد.

بازدید از سد "داریان" در شهرستان پاوه دیگر برنامه معاون اول رئیس جمهور و وزرای همراه به استان کرمانشاه بود.

در این دیدار وزير نيرو، وزير جهادکشاورزی، نماينده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، استاندار كرمانشاه، استاندار كردستان، مدير كل حفاظت از محيط زيست كرمانشاه، فرماندار پاوه و ساير مسئولين حضور داشتند.

وضعيت آب آشاميدني شهرهاي پاوه و روستاهاي اطراف، پروژه انتقال آب گرمسیری، مشكلات تصفيه خانه ها و آبرسانی از جمله مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

قصرشیرین ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد تجاری را دارد

جهانگیری در سومین دیدار خود، به شهرستان قصرشیرین رفت و از بازارچه مرزی پرویزخان دیدن کرد.

معاون اول رییس جمهور در این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان قصر شیرین از جمله شهرهایی است که در دوران دفاع مقدس اوج استقامت بوده است و باید مسئولین تلاش کنند تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید برای این شهرستان انجام شود و کمک استاندار و نماینده این شهرستان را برای بررسی همه جوانب می طلبد تبدیل شدن قصرشیرین و مرز پرویزخان به منطقه آزاد تجاری است.

جهانگیری قول مساعد داد که در صورت بررسی و رفع موانع در این راستا همکاری و مساعدت لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به حجم بالای صادرات ایران به عراق از طریق مرز پرویزخان اظهار داشت: عمده صادرات کشور به عراق از طریق پرویزخان است. ارتباط ایران با کشورهای همسایه از جمله عراق که دولت دوست و برادر ایران است مورد توجه ماست و پرویزخان یکی از مهمترین پلهای این ارتباط است.

اعتبارات بازارچه پرویز خان کافی نیست/ بسته شدن مرز  هزار نفر را بیکار کرده است

در ادامه این بازدید نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلان غرب با اشاره به محرومیت های مردم جنگ چشیده قصر شیرین اظهار داشت: پس از بسته شدن مرز بیش از 5 هزار نفر کارگر دست پینه بسته زندگیشان تحت تأثیر قرار گرفته و یا بیکار شده اند که باید برای این وضعیت فکری کرد.

فتح الله حسینی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت های پرویزخان و تبدیل آن به منطقه آزاد انجام شده اما اعتبارات کافی نیست و کمک مقامات دولت را می طلبد که این حق مردم قصرشیرین و شهرستانهای سرپل ذهاب و گیلان غرب ادا شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری جلسه شورای اداری در عصر امروز بقیه مسائل را به آن نشست موکول می کنم و امیدوارم در این سفر معاون اول رئیس جمهور گرهی از مشکلات استان باز کند.

معاون اول رئیس جمهور پس از بازدید از پرویز خان برای سرکشی به مرز خسروی عازم و از این منطقه نیز بازدید کرد.

در مسیر حرکت به سمت خسروی معاون اول رئیس جمهور و همراهان از پروژه 3 هزار هکتاری کشت و صنعت بنیاد مستضعفان و استخرهای پرورش ماهی منطقه بازدید کرد.

عصر امروز اسحاق جهانگیری در دو جلسه کاری از جمله  شورای اداری استان کرمانشاه حاضر می شود.
 

کد خبر 2343006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha