۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

شجاعت و بزدلی افراد مشهور در حمایت از غزه/ اسرائیل هنرمندان را تهدید می‌کند

شجاعت و بزدلی افراد مشهور در حمایت از غزه/ اسرائیل هنرمندان را تهدید می‌کند

در حالیکه بعضی از چهره‌های شناخته‌شده با شجاعت از فلسطین حمایت کردند، بعضی‌ها هم بعد از روبه رو شدن با برخي انتقادها و تهدیدها، پست‌هایشان را پاک کردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از استار نيوز، دوایت هاوارد ستاره شناخته‌شده و محبوب بسکتبال ان‌بی‌ای، زاین مالک خواننده و سلنا گومز بازیگر چه نکته مشترکی با هم دارند؟ همه‌شان درباره بمباران غزه و حمله‌های اخیر اسراییل صحبت کردند.

سیلی دیگر از چهره‌های شناخته‌شده از جمله ریحانا، جان کیوزک، مدونا، میا فارو، ماریو بالوتلی، خاویر باردم، کری واشنگتن، پنلوپه کروز، راب اشنایدر و بسیاری دیگر هم در این باره حرف‌هایی زدند و از هش‌تگ‌های مختلفی مانند «#فلسطین را آزاد کنید» در مطالب خود در اینترنت استفاده کردند.

طی سه هفته گذشته اسراییل بیش از هزار و ششصد فلسطینی را کشته، بیش از 6200 نفر را زخمی کرده، به بیمارستان‌ها حمله کرده، مدارس را بمباران کرده، پناهگاه‌های سازمان ملل را مورد هدف قرار داده، برق را قطع کرده و ماشین‌های رسانه‌ای را نیز نابود کرده است. اعمال اسراییل باعث به وجود آمدن سیلابی از خشم و غضب در رسانه‌های اجتماعی شد و خیلی طول نکشید که چهره‌های مشهور هم وارد این عرصه شدند.

همانطور که انتظارش می‌رفت پُست‌های تويیتر و اینستاگرم سلبریتی‌ها بی‌توجه نماندند. بعد از هشت دقیقه، ریحانا پست تویيتر خود را پاک کرد، هاوارد عذرخواهی کرد و گفت که پستش اشتباه بوده و او هیچ‌وقت درباره مباحث سیاسی جهان نظر نداده و هیچ‌وقت هم نظر نخواهد داد و گومز هم یک پست دیگر در ادامه گذاشت و گفت: البته برای واضح‌تر شدن بیشتر بايد بگويم من سمت کسی را نمی‌گیرم!

پس داستان چیست؟ چرا اول نظرتان را بیان مي‌کنید و بعد با سرعت پاک مي‌کنید؟ حقیقت برند سلبریتی‌ها این است که حمله و انتقادهای صريح، خيلي سریع چشم مسئولان امور روابط عمومی را جذب می‌کند. همانطور که دی‌ال هیولی کمدین به تی‌ام‌زی گفته بود: فقط همین نوشتن #فلسطین را آزاد کنید می‌تواند بازتاب‌های زیادی برای یک سلبریتی داشته باشد، از نگرانی براي ادامه كار گرفته تا خشم و غضب مستقیم.

اما با وجود تمام انتقادهای تند و تیز، بسیاری از هنرمندان هنوز هم سر حرف خود ایستاده‌اند. جان کیوزک، جویی بارتون، مارک رافالو و ادی ودر همگی به حرف‌های طرفدارانان خشمگیني كه وارد عمل شده اند، پاسخ دادند. کیوزک نوشت: دولتی که دست به بمباران مردم عادی که فقط می‌خواهند زندگی‌شان را بکنند مي زند و برای حل‌کردن مشکلات سیاسی، قتل‌عام می‌كند باید توسط تمامی انسان‌ها محکوم شود. حتي مدونا خواننده آمريكايي نيز كه بارها به حمايت از اسراييل متهم شده بود، در اين مورد از مردم غزه حمايت كرد و حاضر نشد حرف خود را پس بگيرد.

در حالیکه این تويیت‌ها مسلما حمله‌های اسراییل را متوقف نخواهد کرد، اما نشانگر تغییر ديدگاه هاي جهانی نسبت به اسرائیل و اعمالش است. در سال‌های 2008 و 2009 و زمانی که 1400 مرد، زن و کودک فلسطینی در حمله 22 روزه اسراییل کشته شدند، بسیاری با شوک و غضب واکنش نشان دادند که باعث به وجود آمدن سازمان‌های دانشجویی و اجتماعی در فلسطین و موجی از حمایت برای کمپین بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم علیه اسراییل شد.

کد خبر 2343166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha