۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴

عراقچی در جمع خبرنگاران:

نشست ایران و 1+5 درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل/ ایران خواستار کوتاه بودن طول توافق است

نشست ایران و 1+5  درحاشیه مجمع عمومی سازمان ملل/ ایران خواستار کوتاه بودن طول توافق است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: به احتمال زیاد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات هسته ای ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: به احتمال زیاد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات هسته ای داریم. از فرصتی که آنجا خواهد بود و از حضور وزیران استفاده خواهیم کرد.

وی درباره دیدارها قبل از مجمع عمومی گفت: رایزنی ها همچنان ادامه دارد. قبل از مجمع عمومی ممکن است دیدارهای دوجانبه بین آقای ظریف و خانم اشتون و یا دیدارهای چند جانبه و کارشناسی داشته باشیم.

عراقچی ادامه داد: قبل از مجمع عمومی حتما یک ملاقات صورت خواهد گرفت اما سطح ملاقات هنوز مشخص نیست.

وی گفت: این مذاکرات پیچیده و مفصل است و در همه سطوح صورت می گیرد.

عراقچی در پاسخ به این سئوال که مذاکرات پیش از مجمع عمومی کجا خواهد بود، گفت: به احتمال زیاد مذاکرات در اروپا است که می تواند به فراخور شرایط در وین یا ژنو تنظیم شود.

وی درباره گفتگو درباره اختلافات موجود بیان کرد: از آخرین بار که در وین از طرف مقابل جدا شده ایم مذاکره دیگری نداشته ایم همانجا تصمیم گرفته شد هیات ها روی مذاکرات ارزیابی داشته باشند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای درباره مدت زمان طول توافق که طرف مقابل آن را دو رقمی عنوان کرده گفت: این مورد نیز از موارد اختلافی است. طرف مقابل خواهان زمان طولانی است و ما خواهان زمان کوتاه. اینکه به چه عددی برسیم موضوع مذاکره است اما حتما یک عدد یک رقمی خواهد بود.

کد خبر 2343208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha