۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

ناظر AFC مطرح کرد؛

رده‌های پایه بهترین فرصت برای پرورش استعدادهای ناب فوتبال است

رده‌های پایه بهترین فرصت برای پرورش استعدادهای ناب فوتبال است

همدان – خبرگزاری مهر: ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فوتبال زیر 14 سال آسیا مهمترین رده برای آموزش و پرورش استعدادی‌های ناب تیم‌های ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، شمیل کمیل دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه فوتبال زیر 14 سال آسیا ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در وهله اول لازم می‌دانم از طرف AFC از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر میربانی این مسابقات تشکر کنم.

وی در ادامه با تشکر از هیات فوتبال و سازمان ورزش جوانان استان همدان افزود: از همکاری این دستگاه‌ها برای فراهم کردم مراسم افتتاحیه در این مکان زیبا و منطقه گردشگری تشکر می‌کنم. البته تیم‌های حاضر، مقامات، داوران و سایران با یکدیگر همکاری داشتند تا بتوانیم بازی‌های جوانمردانه‌ای داشته باشیم.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا تمرکز ویژه‌ای به پیشرفت فوتبال در تمامی رده‌ها خصوصا فوتبال زیر 14 سال دارد چراکه این رده های سنی و پایه به دلیل داشتن ذهن‌های آماده، برای یادگیری و آموزش آماده هستند.

وی با بیان اینکه در سال 2013 بین 43 کشور عضو AFC مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا با انجام 111 بازی برگزار شد، به مسابقات برگزار شده در روز نخست این دوره از بازی‌ها در همدان اشاره کرد و  با بیان اینکه دو مسابقه نیز امروز در همدان بین تیم های حاضر برگزار شد، یادآور شد: تعداد مسابقات به 113 بازی رسید و منتظر انجام بقیه مسابقات هستیم.

کمیل با بیان اینکه 43 تیم از AFC در این مسابقات حضور داشته‌ اند، اذعان داشت: فوتبال زیر 14 سال آسیا مهمترین رده برای آموزش و پرورش استعدادی‌های ناب برای تیم‌های ملی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در روزهای آتی بدون اینکه چه تیمی برنده خواهد بود انتظار بازی خوب از تمامی تیم ها داریم چراکه معتقدیم همه تیم ها آن زمان که تصمیم در شرکت در این مسابقات را گرفتند، برنده بودند.

ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: انتظار ارائه یک فوتبال زیبا را در استان همدان داریم و از تمامی مردم و کسانی که در این راه محموعه را همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

در ادامه رئیس هیات فوتبال استان همدان نیز در این مراسم گفت: همدان میزبان تیم‌هایی از کشورهای عربستان، تیمور شرقی، عراق، کره‌شمالی، کره‌جنوبی، تایلند، تاجیکستان و ایران در مسابقات فوتبال قهرمانی زیر 14 سال آسیا است.

محمد عیوقیان با اشاره به اینکه استان همدان افتخار دارد که میزبان اولین دوره مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا است، ابراز داشت: از این فرصتی که در اختیار ما گذاشته شد، تشکر می‌کنیم.

وی خطاب به بازیکنان نیز تاکید کرد: شما نوجوانان با استعداد از یک قاره پهناور و هشت کشور در استان همدان گرد آمدید تا اهداف کنفدراسیون فوتبال آسیا را محقق سازید و برای این منظور نیز هفته ها و ماه تلاش کردید.

عیوقیان با بیان اینکه این مسابقات برای تمامی کشورهای آسیایی دارای اهمیت است، گفت: مساله مهم حفظ اخلاق و مسئولیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های ورزشی است.

کد خبر 2343388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha