۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۷

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی شد

اراک - خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزرات آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان شهریار فولادوند به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی معرفی و از زحمات سیف الله کریم زاده تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر سه شنبه در این مراسم گفت: آموزش و پرورش بزرگترین کانون تعلیم و تربیت کشور است.

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خانه ولایی و ملی همه افراد جامعه است، افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران از نظر تعلیم و انسجام، بسیار کارآمد و آموزش و پرورش نیز در این راستا نقش والایی را ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش یکی از بزرگترین سرمایه های ملی نظام اسلامی و انقلاب کشور است، گفت: همه ی افراد جامعه به ویژه مسوولان باید در جهت دستیابی به اهداف متعالی این اداره گام بردارند.

امام جمعه اراک ادامه داد: نظام آموزش و پرورش پیرامون اهداف و آرمان های بلند مدت خود در زمان های گذشته تلاش های زیادی کرده و اکنون به برکت امام و شهدا به اهداف خود دست یافته است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر حرکت آموزش و پرورش به سمت و سوی اهداف متعالی خود با همکاری همه دستگاه های اجرایی، اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تربیتی، وظیفه خطیری در تعلیم و تربیت آینده سازان این مرز و بوم دارد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی استان علما، دانشمندان و بزرگان است اظهار کرد: در این استان همه باید دست به دست هم داده و آموزش و پرورش به بهترین شکل در جهت اهداف عالی و متعالی خود پیشروی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت منابع انسانی در تمام دنیا از حساسیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: بحث منابع انسانی نباید سیاسی شود و برای دستیابی این مهم باید تلاش کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان مرکزی باید آگاه، با انگیزه و با ایمان باشد و در سراسر کشور در همه ی زمینه ها مطرح شود.

استفاده از تجربیات بزرگان از اهمیت بسزایی برخوردار است

محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی نیز در این مراسم،  با اشاره به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در گسترش مباحث فرهنگی، افزود: آموزش و پرورش نیازمند فضای کافی بوده و در چند سال اخیر این مهم با کمک خیرین مدرسه ساز محقق شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های تربیتی، پرورشی، فرهنگی و علمی باید در آموزش و پرورش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: در استان باید استفاده کافی از تجربیات بزرگان دریافت و امور پرورشی، مباحث علمی و بالا بردن سطح علمی دانش آموزان در اهم فعالیت ها قرار گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به خدمات خالصانه مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان مرکزی، اضافه کرد: ایشان یکی از مدیران با ارزش، فعال و برنامه ریز در سطح استان بود و خدمات شایسته ای را در طول خدمت خود ارائه کرد.

مقیمی با تاکید بر اینکه ما به دنبال توسعه فرهنگی و توجه به مسائل فرهنگ عمومی در سطح جامعه هستیم، اظهار کرد: باید به آموزش و پرورش برای میسر شدن این مهم بها داده شود.

وی اضافه کرد: جوامعی که پیشرفت کردند به قله های بلند و رفیع دست یافتند به آموزش و پرورش و فرهنگ عمومی افراد اهمیت دادند و این مهم باید در استان مرکزی دنبال شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در هر سه دوره ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه که دانش آموزان در مقاطع  حساسی از زندگی خود قرار دارند، آموزش و پرورش نقش بسیار تعیین کننده ای را در افراد ایفا می کند.

مقیمی با بیان اینکه اکنون با چالش های اجتماعی متعددی مواجه هستیم، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش تعیین کننده و سنگینتر شده و باید در این راستا برنامه ریزی های موثری داشته باشد.

کد خبر 2343992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha