۱۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۳

سجادی:

توجه به ورزش از اولویت های دولت است/ ورزش کشور تنها تیم های استقلال و پرسپولیس نیست

توجه به ورزش از اولویت های دولت است/ ورزش کشور تنها تیم های استقلال و پرسپولیس نیست

همدان – خبرگزاری مهر: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه توجه به ورزش از اولویت های دولت است، گفت: ورزش کشور تنها تیم های استقلال و پرسپولیس نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی ظهر سه شنبه در نشست مشترک معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با روسا و نواب رئیس هیئت های ورزشی استان همدان اظهار داشت: ورزش کشور همان هیئت های ورزشی، ادارات تربیت بدنی شهرستان ها و باشگاه های ورزشی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه های ورزشی کشور سامان لازم را ندارند، افزود: ما به خوبی نتوانستیم باشگاه ها را پشتیبانی کنیم اما هیئت های استان ها و شهرستان ها در این کار پررنگ ظاهر شده و نقش حمایتی آنان را ایفا می کنند.

وی بیان داشت: بیش از هشت هزار هیئت ورزشی در کشور وجود دارد که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

سجادی با اشاره به اینکه سازمان آموزش و پرورش در کشور به صورت گسترده وجود دارد، اضافه کرد: بعد از این سازمان، وزارت ورزش و جوانان است که این گستردگی را دارد و ساختار مدار است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان عنوان داشت: باید برنامه ها به گونه ای باشد که کارها از کانال هیئت های ورزشی ساری و جاری شود تا در راستای ورزش همگانی و قهرمانی و حرفه ای گام برداریم.

وی در ادامه گفت: ورزش از علایق بالای همه اقشار جامعه است و باید پاسخ علاقه مندی مردم را به ورزش بدهیم.

سجادی با بیان اینکه یکی از اصلی عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق در حوزه ورزش است، ابراز داشت: در شش ماه آینده طرح بانک اطلاعات تکمیل می شود و یک نظام اطلاعاتی دقیق ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اذعان داشت: در این بانک اطلاعاتی همه با یکدیگر لینک شده و بدون اخذ هزینه برای ثبت نام در این سامانه، اطلاعات لازم  را نه به روز بلکه به ساعت خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به گرفتن ورودیه ها در مسابقات قهرمانی کشور، اظهار داشت: گرفتن ورودیه ها در هر ورزشی توسط هر فدراسیون مطلقا ممنوع است و ورودیه ها برای مسابقات لیگ برتر نیز در دست بررسی است.

سجادی با بیان اینکه تفاهم نامه امسال در خصوص اعتبارات حول شش محور تنظیم می شود، افزود: یکی از محورهای آن این است که به طور مثال اگر هفت میلیارد به فدراسیون کشتی می دهیم 15 درصد آن براساس معیار بین استان ها توزیع شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه علاوه بر آن 15 درصد، 25 درصد بودجه نیز به استان ها اختصاص داده می شود، بیان داشت: برگزاری مجامع یکی از دغدغه های اصلی است و در سال 93 باید یک بار در سال مجمع برگزار شود و در این راستا داشتن تقویم مجامع با تقویم فدراسیون ها ضروری است.

سجادی عنوان داشت: همچنین در رابطه با برگزاری مجمع ها در استان ها باید روسای فدراسیون ها در جلسات حضور داشته باشند و دبیر یا نایب رئیس خود را به جلسات نفرستند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: امیدوارم که سفرم به استان همدان جنبه تشریفاتی نداشته باشد و کارهایی نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه همه با یکدیگر باید همکاری و همفکری داشته باشیم، اذعان داشت: با رفع مشکلات چرخ ورزش خوب حرکت می کند.

سجادی با اشاره به اینکه ورزش با فداکاری انجام می شود، ابراز داشت: نتیجه خوبی که در مسابقات حاصل می شود نتیجه فداکاری ها و کار تیمی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: استان همدان در راستای ورزش بسیار خوب عمل کرده است و جایگاه خوبی در کشور دارد و قهرمانان زیادی را در خود جای داده است.

سجادی با اشاره به اینکه ورزش کشور تنها تیم های استقلال و پرسپولیس نیست، بیان داشت: در کشور رشته های ورزشی زیادی وجود دارند و باید این فرهنگ سازی را انجام دهیم.

کد خبر 2343994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha