۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰

مجلس و رادیو درباره حجاب برنامه مشارکتی می‌سازند

مجلس و رادیو درباره حجاب برنامه مشارکتی می‌سازند

لاله افتخاری با حضور در شبکه رادیویی تهران در نشستی با مدیر این شبکه، به عنوان نماینده کارگروه فرهنگی مجمع نمایندگان تهران در حوزه حجاب و عفاف، بر تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ لاله افتخاری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، روز گذشته سه‌شنبه 14 مرداد به عنوان نماینده کارگروه فرهنگی مجمع نمایندگان تهران در حوزه حجاب و عفاف، در نشستی با شهریار ضیاءآذری مدیر شبکه رادیویی تهران در ساختمان این شبکه واقع در میدان ارگ شرکت کرد تا برای برنامه‌سازی مشارکتی درباره حجاب و عفاف به تعامل برسند.

افتخاری در این نشست با تاکید بر اینکه رادیو یک رسانه مطمئن و پل ارتباطی خوب با پشتوانه کارشناسی است، گفت: از طریق این رسانه ماندگار و تاثیرگذار می‌توان مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی را منعکس کرد، یکی از این مسائل، مسئله فرهنگ عفاف و حجاب که امروز ضرورت جامعه است.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: رادیو تهران به جهت اینکه رادیویی استان تهران است، هم دوستان بیشتر به آن دقت دارند و هم دشمنان روی آن برنامه ریزی می‌کنند که این می‌تواند در تبیین مسائل موثر باشد.

لزوم روشنگری در حوزه افزایش طلاق و کاهش ازدواج

وی افزود: ما می‌دانیم در آمار طلاق، کاهش ازدواج و کاهش جمعیت افزایش داریم که نسبت به اینها باید روشنگری شود و تبعات این مسائل اجتماعی و پدیده اجتماعی است که ناامنی‌هایی را به دنبال دارد و مسائل اخلاقی، فرهنگی و دینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افتخاری با تاکید بر نقش و جایگاه رادیو در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد: با توجه به اینکه رادیو ابزاری است که افراد در محیط کار و حتی با استفاده از گوشی‌های همراه یا در حین تردد می‌توانند استفاده کنند، بسیار می‌تواند در افزایش سطح آگاهی‌ها در اصلاح نگاه فرهنگی و ارائه سبک الگوی زندگی ایرانی و اسلامی‌تاثیرگذار باشد که مورد نظر مقام معظم رهبری است.

لزوم استفاده از کارکرد رادیو در زمینه عفاف و حجاب

وی ادامه داد: جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی، تبیین و تبلیغ جاذبه‌ها و دافعه‌های برخی مسائل در مورد نحوه پوشش و حجاب و گسترش فرهنگ عفاف یا آشنا کردن جوانان برای شناخت توطئه‌ها  و... می‌توان از کارکرد رادیو بیشتر بهره مند شد.

در ادامه شهریار ضیاءآذری، مدیر شبکه رادیویی تهران با اشاره به تخصص‌گرایی کارشناسان و متخصصان در رادیو تصریح کرد: رادیو یکی از وسایل ارتباط جمعی است که کارکرد اطلاع‌رسانی آن بسیار منحصر به فرد و ویژه است و هیچ رسانه‌ دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود. استفاده از متخصصان و صاحب‌نظران دینی و قرآنی، کیفیت برنامه‌ها را در رادیو ارتقا می‌بخشد.

به ما صاحب‌نظر و کارشناس معرفی کنید

وی افزود: لذا با معرفی و حضور صاحب‌نظران و کارشناسان در برنامه‌ها ما می‌توانیم در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآن، عترت، عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های موثری را برداریم.

ضیاءآذری در ادامه به برخی از برنامه‌های شبکه رادیویی تهران که در همین راستا تهیه و پخش می‌شود، اشاره و اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون «میثاق» یک برنامه مشاوره محور است که با موضوع ازدواج و طلاق پخش می‌شود و ماموریت آن ارائه مشاوره در جهت شکل‌گیری ازدواج‌های آسان اما با دوام است. برنامه «دور یک میز» میزگردی اجتماعی است که چهارشنبه‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی پخش می‌شود.

مدیر رادیو تهران در پایان گفت: محور قرار دادن مسائل روز و بررسی مشکلات و نیازهای مخاطبان در شهرستان‌ها، موضوع برنامه‌ای با عنوان «همسایه سلام» از رادیو تهران است. «در ساحت ظهور» نیز تنها برنامه در میان سایر شبکه‌ها است که علاوه بر اختصاص داشتن به خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی‌ها و قرائت وصیت نامه شهدا و... را پخش می‌کند.

کد خبر 2344259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha