۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

نگرانی شورای امنیت از وضعیت مردم شرق اوکراین

نگرانی شورای امنیت از وضعیت مردم شرق اوکراین

شورای امنیت سازمان ملل متحد با اعلام آواره شدن بیش از 700 هزار خانوار در جریان درگیری های شرق اوکراین، نسبت به وضعیت مردم این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل در نشست شب گذشته خود نسبت به وخیمتر شدن وضعیت انسانی در شرق اوکراین هشدار داد.

در این نشست برخی از اعضای این شورا روسیه را به دلیل دامن زدن به بحران مقصر شناختند. 

" جان گینگ" مدیر عملیات انسان دوستانه سازمان ملل، در جلسه اضطراری شورای امنیت، اعلام کرد: درگیری ها میان نیروهای اوکراین و جدایی طلبان، جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته این مقام سازمان ملل، با ادامه درگیری ها، تامین آب، برق و گاز شهروندان به دشواری ممکن است و تاکنون بیش از ۱۳۵۰ نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

دفتر پناهندگان سازمان ملل می‌گوید ۲۸۵ هزار نفر از ساکنان شرق اوکراین از خانه های خود گریخته‌ و 700 هزار نفر نیز این منطقه را به مقصد روسیه ترک کرده اند. 

در این جلسه، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، روسیه را به دلیل حمایت از جدایی طلبان و دامن زدن به بحران مقصر شناختند.

اوکراین از نوامبر سال گذشته میلادی بواسطه مداخله کشورهای غربی در امور داخلی این کشور وارد بحران شد و پس از کنار رفتن رئیس جمهور منتخب آن توسط غرب گرایان، برخی از شهرهای شرقی این کشور خواستار استقلال شدند که در پاسخ با حملات ارتش مواجه شدند و همین امر موجب وخیم شدن اوضاع در شرق اوکراین گردید.

کد خبر 2344529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha