۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۷

چند خبر از موسیقی

شیرمحمد اسپندار در تهران دونلی می‌نوازد/ اجرای آنسامبل فولکلوریک ویژه بانوان

شیرمحمد اسپندار در تهران دونلی می‌نوازد/ اجرای آنسامبل فولکلوریک ویژه بانوان

نکوداشت شیرمحمد اسپندار در خانه هنرمندان، اجرای آنسامبل حرکات فولکلوریک ویژه بانوان و کنسرت «آقای سماع» از جمله اخبار حوزه موسیقی امروز است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  برنامه نکوداشت شیرمحمد اسپندار استاد موسیقی مقامی طی روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 مردادماه در محوطه باز و تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بخش اول این برنامه شامل اجرای موسیقی آئینی، دهل و سرنا، دوچاقی و رقص شمشیر  از ساعت 17 در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و در بخش دوم از ساعت 18 گروه‌های مختلف موسیقی سیستان و بلوچستان از جمله گروه سرباز، ایرانشهر، چابهار و زاهدان با حضور استاد شیرمحمد اسپندار به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین در این دو روز شیرمحمد اسپندار برای علاقه‌مندان دونلی می‌نوازد.

اجرای  آنسامبل حرکات فولکلوریک را ویژه بانوان در تالار وحدت

کنسرت نمایشی گروه گونای به طراحی و کارگردانی ماندانا طالبی در دو روز ویژه بانوان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

نمایش آنسامبل حرکات فولکلوریک ایرانی توسط گروه گونای به سرپرستی، طراحی و کارگردانی ماندانا طالبی و با حضور مریم واعظ پور با اجرای حرکات نمایشی آذربایجانی، لزگی (یاللی)، کردی، گیلکی، کلاسیک و حرکات نیایشی (سماع)، قصه بانویی را به تصویر می کشد که شهر به شهر سفر می کند و در هر دیاری با فرهنگ و آداب و رسوم آن شهر آشنا شده و در طی مسیر در جستجوی گمشده خود است.

افزون بر بیتا افشار مقدم بعنوان ایفاگر حرکات نیایشی (سماع)، حرکت آفرینان دیگر گروه گونای عبارتند از ماریا ابرکانی، آیدا امیر عصامی، نازی باقر پیری، مریم بایبوردی، شیما پور قدیری، رافونه حسنعلی عراق، فایزه رنجبر، ندا طالبی، نساء طالبی، سارا فرشتیان، مهسا کمپانی، ملیکا کهنی، الهام محبی و گروه خردسالان را پارمیدا اثباتی، لیلیا بهستانی، پروشات پاکنهال، نیکی تا طبیبی، وندا مکرمی، مانیا ناعم و روژین یوسفی تشکیل می دهند.

این کنسرت نمایشی 23 و 24 مردادماه، ساعت 15 در تالار وحدت میزبان بانوان گرامی خواهد بود و علاقمندان می توانند جهت تهیه بلیت این برنامه به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

کنسرت سنتی گروه سیحامون در برج آزادی

کنسرت موسیقی سنتی سیحامون به سرپرستی هاتف صادقی و خوانندگی امیر حسین استیری چهارشنبه 15 مرداد در سالن اصلی برج آزادی اجرا می شود.

این کنسرت شامل 12 قطعه برگرفته از اشعار محمدرضا شفیعی، نادر نادرپور و حافظ است که در دو سانس 18:30 و 20:30 روی صحنه می رود. کنسرت موسیقی سنتی سیحامون به سرپرستی هاتف صادقی و خوانندگی امیر حسین استیری چهارشنبه 14مرداد در سالن اصلی برج آزادی اجرا می شود.

کنسرت «آقای سماع» با همراهی سماع گران قونیه روی صحنه می رود

کنسرت «آقای سماع» با همراهی سماع قونیه به سرپرستی امیر حسین حسنی نیا در تالار رودکی اجرا می شود.

پروژه موسیقایی «آقای سماع» تاكنون در شهر های استانبول و دبی روی صحنه رفته است، این در حالی است که امیرحسین حسنی‌نیا سال گذشته نیز با اجرای اپرای «اینک شمس» در تهران روی صحنه رفته بود. آقای سماع با همراهی سماع گران قونیه و در ژانر موسیقی تلفیقی قرار گرفته است.

کنسرت «آقای سماع» 19 و 20 مردادماه، ساعت 20:30 در تالار رودکی اجرا می شود.




 

کد خبر 2344813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha