۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

روحانی:

مهمترین کار دولت در سال جاری خروج از رکود است

مهمترین کار دولت در سال جاری خروج از رکود است

شهرکرد - خبرگزاری مهر: رئیس جمهور گفت: مهمترین کار دولت در سال جاری خروج از رکود است و امسال دیگر رشد اقتصادی منفی نخواهیم داشت اما اینکه چه زمانی به رونق می رسیم زمان بر است و تلاش می کنیم که اولین علائم رونق را تا پایان سال ببینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی ظهر پنج شنبه در جریان ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت در نشست خبری اظهار داشت: روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران استان و خبرنگاران سراسر کشور و همچنین خبرنگارانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند تبریک می گویم.

وی افزود: آئین نامه اجرایی قانون شفاف سازی اطلاعات که می تواند به حرفه خبرنگاران کمک کند تهیه شده و این آئین نامه به زودی عملیاتی می شود و کمک خوبی برای بخش رسانه است.

رئیس جمهور عنوان کرد: دولت لایحه ای را در خصوص انجمنی که مربوط به صنف خبرنگاری می شود را تهیه خواهد کرد که این انجمن باید در خصوص کار خبرنگاری فعالیت داشته باشد و اگر تخلفی صورت گرفت این انجمن صنفی بتواند اظهار نظر کند و همچنین دولت در خصوص اصلاحات در رابطه با قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد.

وی بیان کرد: در زمینه رفاهی در شرایط خاصی که برای خبرنگاری مشکل بیکاری ایجاد شود یک بیمه ای به عنوان هدیه روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی ابلاغ خواهیم کرد که این موضوع را در دستور کار و پیگیری قرار دهند.

روحانی یادآور شد: هدیه دوم هدیه معنوی است که برای آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری است که دولت در این زمینه قدم های را بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز خبرنگار بر همه شما مبارک باد و امیدواریم که بتوانید کار خبرنگاری را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام شده و تصمیمات گرفته شده در سفر، تصریح کرد: در این سفر جلسه ای با کار آفرینان و بخش توسعه ای استان، سرمایه گذاران داخلی و خارجی که باید در استان فعالیت کنند داشتیم.

وی ادامه داد: فولاد استان که مرحله اول آن که مرحله ریخته گری است پیشرفت خوبی داشته است و ما از این پروژه بازدید کردیم و بخش دوم که بخش ذوب است از نظر زمانی تاخیر دارد و تا سال 95 عملیاتی می شود. ضمن اینکه تصمیم گیری برای افزایش ظرفیت تولید به دو برابر داشته ایم و اشتغال قابل ملاحظه این پروژه خواهد داشت و بیش از هشت هزار و 500 نفر این پروژه تولیدی اشتغال ایجاد می شود.

رئیس جمهور بیان داشت: راه آهن اصفهان - اهواز از طریق اصفهان به شهرکرد و بعد به خوزستان و در نهایت به اهواز می رسد و دستور اجرای این پروژه صادر شده است و این کار اجرا خواهد شد، البته به وسیله بخش خصوصی و تسهیلات مورد نیاز از طریق صندوق در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

وی افزود: با اجرای این پروژه در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و این استان را از تنگنا خارج می سازد و به توسعه گردشگری کمک می کند.

وی بیان داشت: با اینکه این استان مرکز آب و صادر کننده آب محسوب می شود خود این استان در این زمینه مشکلات بسیاری دارد که تصمیم گیری شد پروژه بن - بروجن که آب را از بن به شهرکرد و بروجن می رساند فعال شود و این پروژه هم توسط بخش خصوصی اجرا می شود و اگر مشکلی داشته باشد ما برای آن جایگزین در نظر خواهیم داشت.

روحانی تصریح کرد: پروژه مربوط به راه کارون 4 و مشکلاتی که در کیار و اردل وجود دارد حل و فصل می شود و در سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: 79 پروژه و طرحی که معاونت راهبردی که رئیس جمهور در تهران آن را مورد بررسی قرار داده است امروز بررسی شد و قول داده شد که اعتبارات مربوط به ابن طرح ها تخصیص داده شود.

رئیس جمهور بیان کرد: 206 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به این پروژه ها است و این 79 پروژه مربوط به تمام شهرستان های استان می باشد و انشاء الله بتوانیم قدم های لازم را برای اجرایی شدن این قول ها بر داریم.

روحانی در جواب سئوال خبرنگاری در رابطه با اینکه چه برنامه ها و تصمیماتی برای توسعه کشاورزی و مناطق عشایری این استان  در سفر اتخاذ شد، عنوان کرد: کشاورزی مسئله مهمی است که این استان استعداد خوبی در بخش کشاورزی، دامپروری و باغداری دارد و چند طرح وجود دارد که این طرح ها را بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی به عهده گرفته اند و دولت در همه زمینه ها تسهیلاتی را در اختیار بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی قرار می دهد.

رئیس جمهور در جواب سئوال خبرنگار دیگری در رابطه با واگذاری امور به مردم و رونق کسب و کار، تاکید کرد: یکی از کارهایی که دولت در یک ماه اخیر روی آن وقت گذاشته است مسئله خروج از رکود بوده است و ما قدم هایی را برای خروج از رکود برداشته ایم ضمن آنکه بسته ضد تورمی را ادامه می دهیم. جلسات اخیر هیئت دولت که روز سه شنبه برگزار شد برای همین بسته بود و بخشی از این بسته نیاز به قانون دارد که به مجلس تقدیم شود و به لایحه تبدیل شود که این مهم حرکت خوبی برای خروج از تورم است. مواردی که نیاز به قانون ندارد دولت اکثر آنها را مورد بررسی قرار می دهد و مجموع این بسته را ما در سه شنبه هفته آینده بررسی می کنیم و متخصصین اقتصادی در رابطه با آن توضیح می دهند.

وی افزود: مهمترین کار دولت امسال خروج از رکود است و امسال دیگر رشد اقتصادی منفی نخواهیم داشت اما اینکه کی به رونق می رسیم زمان بر است و تلاش ما این است که اولین علائم رونق را تا پایان سال ببینیم.

روحانی در جواب سئوال خبرنگاری دیگری در رابطه با اینکه بخش عظیمی از آب استان صادر می شود چه برنامه برای برگشت درآمد و ارزش افزوده به این استان دارید، اظهار داشت: این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم البته نسبت به کل مسئله انتقال آب، در همان روز های اول شورای عالی آب را تشکیل دادیم و تصمیماتی هم در این شورا گرفته شد و هر مقدار آبی که بخواهد از هر استانی اختصاص یابد در چارچوب مقررات و حق و عدل خواهد بود و نمی گذاریم حق هیچکس ضایع شود.

رئیس جمهور در جواب سئوال خبرنگار دیگری در رابطه به اینکه چهارمحال و بختیاری بین دو استان صنعتی قرار گرفته چه راهکاری برای توازن در نظر گرفته شده است، گفت: ما استان هایی را می بینیم که برخورداریشان از امکانات بیشتر و بعضی کمتر و بعضی کاملا محروم هستند اما استانهای کاملا محروم نیز استعداد دارند و در استان چهارمحال و بختیاری نیز سه چهار پروژه بزرگی که بیان کردیم تحول بزرگی در استان ایجاد می کند و گردشگری هم در اشتغال و درآمد زایی تاثیر دارد.

کد خبر 2345185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha