۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۳

پاکستان اتهامات افغانستان را رد کرد

پاکستان اتهامات افغانستان را رد کرد

وزارت خارجه پاکستان حضور نظامیان این کشور در میان طالبان افغانستان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر اینکه  پاکستان حضور مستشاران نظامی خود را در بین تروریست‌ها در افغانستان افزایش داده است، وزارت خارجه پاکستان

اظهارات وی را تکذیب کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای در رد همه این اتهامات، تاکید کرد این اظهارات می‌تواند روابط بین دو کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: عمیقا مایه نگرانی است که موج اتهامات افغانستان علیه نهادهای امنیت ملی پاکستان بدون وقفه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد: پاکستان اتهامات افغانستان را درباره دست داشتن اسلام‌آباد در حملات تروریستی، فعالیت‌های شورشیان یا گلوله‌باران مرزی قاطعانه رد می‌کند.

وی همچنین گفت: ما همچنین هر گونه اظهارنظر که تعهد پاکستان را به مبارزه با تروریسم زیر سوال ببرد، قاطعانه رد می‌کنیم».

وی در ادامه گفت: همانطور که ما بارها تاکید کرده‌ایم، تروریسم یک دشمن مشترک است که گریبان کل منطقه را گرفته است و باید تلاش‌های هماهنگ توسط همه طرف‌ها به منظور مبارزه کارآمد با آن انجام شود. وارد کردن اتهامات بی

پایه و اساس هیچ سودی ندارد. این فقط به نفع دشمنان صلح است و چشم‌انداز روابط دوستانه بین ملت‌های برادر پاکستان و افغانستان را تضعیف می‌کند.

شایان ذکر است افغانستان همچنین نیروهای پاکستانی را به گلوله‌باران مناطق مرزی خود متهم می کند.

کد خبر 2345308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha