۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۲

علی کفاشیان:

به کی‎روش گفتیم تیم را برای جام‌جهانی ببندد/ با صادقیان برخورد می‌شود

به کی‎روش گفتیم تیم را برای جام‌جهانی ببندد/ با صادقیان برخورد می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان این که مشکلی برای تمدید قرارداد کارلوس کی روش وجود ندارد، گفت: روز شنبه قرارداد ایران با این مربی پرتغالی برای ادامه حضور در تیم ملی نهایی خواهد شد. ما همچنین از این مربی خواسته ایم تا تیم را با نگاه به جام جهانی 2018 ببندد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشیان که در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود با بیان این مطلب اظهار داشت: آقای کی‌روش متن قرارداد خود را برای ما ارسال کردند و مشکلی برای تمدید قرارداد وجود ندارد. فردا (شنبه) با ایشان تماس می گیریم و قرارداد را که 90 درصد آن  نهایی شده را به تصویب می‌رسانیم.  قرارداد ایشان سالانه است اما هر سه ماه یکبار، یک پیش قرارداد دریافت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کی‌روش در کشور حضور ندارد، گفت: ایشان مرخصی داشته و البته یک بار آمده اند و برنامه های خود را به سازمان  لیگ ارئه کرده اند ضمن اینکه نفراتی را هم از داخل برای آنالیز مسابقات انتخاب کرده اند. آقای کی‌روش اگر هم در حال حاضر در اروپا حضور دارند پیگیر اردوهای تیم ملی در کشورهای اروپایی هستند. ضمناً ما پس از رقابتهای جام جهانی به ایشان سخت نگرفتیم تا برای ادامه کار در تیم ملی انرژی داشته باشد.

کفاشیان افزود: قرارداد کی‌روش با تیم ملی تا پایان جام ملت های آسیا نیست. ما با ایشان تا جام جهانی 2018 قرارداد بستیم که اگر تیم ملی موفق به صعود به مرحله پایانی شود قرارداد ادامه پیدا می‌کند در غیر این صورت نه.

وی در خصوص مساله معافیت بازیکنان گفت: باشگاه ها باید سیستمی داشته باشند که بتوانند از مراجع ذیربط در خصوص بازیکنان استعلام کنند. مثلاً برای وضعیت خدمت سربازی بازیکنان از نظام وظیفه استعلام بگیرند و برای امور مالی یک بازیکن از اداره مالیات. در نظر داریم که این موضوع را بخشنامه کنیم.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا تغییراتی در ساختار فدراسیون فوتبال انجام می‌شود، گفت: آیین نامه کمیته انضباطی و کمیته اخلاقی ما منطبق با AFC و فیفا است. ما گروهی را مسئول قرار داده ایم که برای مجمع بعدی تغییراتی را که لازم به اجرا است را عملیاتی کنند ضمن این که برای دبیرکلی کنفدراسیون و نایب رئیسی آن قصد حضور در انتخابات آتی راداریم. این را هم بدانید که در حال حاضر 11 نفر از اعضای فدراسیون در کنفدراسیون مسئولیت اجرایی دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص شانس ایران برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا گفت: فوتبال ما از کره و ژاپن خیلی بالاتر نیست و شاید مساوی باشیم اما از کی‌روش خواسته ایم که در این رقابتها، هم به قهرمانی فکر کند هم به جام جهانی بعدی باشد به این صورت که 70-80 درصد نفرات جام جهانی بعدی در این تیم حضور داشته باشند.

وی در خصوص واکنش فدراسیون فوتبال به رفتار پیام صادقیان گفت: ما کاری نداریم که ورزشکار چقدر شاخص است اما هر بازیکنی که تخلف کند با او برخورد خواهد شد.

کفاشیان در ادامه در خصوص اینکه برخی از باشگاه ها قانون سقف قراردادها را رعایت نکرده اند گفت: ما فعلاً بر اساس صحبت هایی که شده ارزیابی‌هایی را انجام داده ایم اما قطعاً در هیات رئیسه تنبیهاتی برای متخلفان در نظر گرفته شده است. در هر صورت بررسی می کنیم اما باید بگویم که همه موارد هنوز منعکس نشده و اگر متخلفان توجیهی نداشته باشند باید جریمه شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص انتخاب برترین ها و اینکه چرا به عنوان مثال مهدی شریفی و عزت اللهی در جمع برترین ها حضور نداشتند، گفت: این انتخابات را سازمان لیگ انجام می دهد و از نظرات اعضای هیات رئیسه و رسانه ها استفاده کرده است اما بدین معنا نیست که بازیکنی که به عنوان برترین انتخاب شده از همه بازیکنان دیگر بهتر است. مهم نفس این کار است که انجام شود.

کفاشیان درباره درگیری لفظی قلعه‌نویی با نکونام و اینکه قلعه‌نویی گفته وی سفارش کرده نکونام به استقلال برود، گفت: اینطور نیست. سال گذشته نکونام قرار بود به تراکتورسازی برود.  او با علی فتح‌الله‌زاده به فدراسیون آمد. فتح‌الله‌زاده گفت می‌خواهیم این بازیکن را بگیریم لطف کن به قلعه‌نویی زنگ بزن من هم زنگ زدم و گفتم شما هم از این موضوع حمایت کنید.

کفاشیان در پایان گفت: ما تا پایان سال 93 دو هدف داریم؛ جام ملت ها و موفقیت تیم امید و راهیابی به رقابتهای المپیک اولین هدف ما است و گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 و انجام آن یک قدم بزرگ به حساب می آید. البته مشکلات مالی ما نسبت به کشور رقیب که امارات است را نباید از نظر دور داشت.

کد خبر 2345541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha