۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

درویشی:

امكان استقرار جمعيتي حداقل معادل شهر بوشهر در منطقه آزاد وجود دارد

امكان استقرار جمعيتي حداقل معادل شهر بوشهر در منطقه آزاد وجود دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري بوشهر گفت: امكان استقرار جمعيتي حداقل معادل شهر بوشهر در منطقه آزاد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح جمعه در نشست با مديران دستگاه‌هاي نظارتي، مسئولان اتاق اصناف و مشاوران واحد صنفي بنگاه‌هاي املاك شهر بوشهر اظهار داشت: چندین سال است که مسئولان استان بوشهر پیگیری منطقه آزاد تجاری بوشهر هستند که امسال با همت مسئولان این مهم محقق شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه‌ای با داشتن بیشترین مزایا برای ایجاد و استقرار بندر آزاد بوشهر تعیین خواهد شد، تصریح کرد: به منظور استقرار بندر آزاد تجاری بوشهر 11 هزار هکتار اراضی ملی تعیین شده است.

مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري بوشهر با بیان اینکه دولت در مورد تعيين محل نهايي استقرار منطقه آزاد تصمیم‌گیری می‌کند، افزود: گزینه‌ای که بیشترین احتمال را برای استقرار منطقه آزاد دارد در فاصله 15 کیلومتری مرکز استان است.

اختصاص 2200 هکتار برای ساخت مراکز مسکونی و اقامتی

وی با بیان اینکه شهر بوشهر امکان تبدیل شدن به منطقه آزاد را ندارد، تاکید کرد: به منظور برای استقرار مراكز سكونتي و اقامتي، هتل‌ها و مراکز اقامتی دو هزار و 200 هکتار اراضی در نظر گرفته شده است که جمعیتی حداقل معادل شهر بوشهر در این منطقه می‌تواند مستقر شود.

درویشی با بیان اینکه استقرار بندر آزاد تجاری بوشهر در فاصله 15 کیلومتری شهر بوشهر سبب افزايش تقاضا در بازار مسكن شهر بوشهر نخواهد شد، افزود: بسیاری از مشکلات مسکن بوشهر نیز با استقرار منطقه آزاد از دوش بوشهر برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنگاه‌های املاک می‌توانند نقش بسیار مهمی در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم داشته باشند که باید با درک این موقعیت از هر گونه سوء استفاده افرادی سود جو جلوگیری شود.

کد خبر 2345574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha