۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۵۷

حجت الاسلام میرعمادی مطرح کرد؛

موفقیت مدیران در گرو برنامه ریزی و نظم است/ هیچ کاری بدون برنامه ریزی سامان نمی یابد

موفقیت مدیران در گرو برنامه ریزی و نظم است/ هیچ کاری بدون برنامه ریزی سامان نمی یابد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: موفقیت مدیران در گرو برنامه ریزی و نظم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در حاشیه نماز جمعه این هفته خرم آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تقوا سرور تمامی اعمال است اظهار داشت: تقوا در سه جمله ترس از خدا در آشکار و پنهان، اعتدال در فقر و غنا، عدالت در هنگام خشم و خوشنودی خلاصه می شود و اگر کسی این سه خصلت را داشته باشد از اهل تقوا خواهد بود.

وی به بیان مباحثی تحت عنوان فرهنگ زندگی از دیدگاه اسلام پرداخت و عنوان کرد: یکی از مسائلی که در فرهنگ زندگی انسان نقش اساسی دارد نظم و برنامه ریزی در زندگی است که رمز موفقیت انسان در زندگی محسوب می شوند و هیچ کاری بدون نظم و برنامه ریزی سامان نمی یابد و همچنین مشکلات و موانع زندگی به واسطه نظم و برنامه ریزی حل خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: اهمیت نظم و برنامه ریزی فقط مختص به انسان نیست بلکه نظام هستی، حرکت افلاک، گردش ایام و گردش زمین بر پایه نظم  و برنامه ریزی برپا شده است و اگر یک هزارم ثانیه این نظم در جهان هستی وجود نداشته باشد جهان متلاشی خواهد شد.

حجت الاسلام میرعمادی برهان نظم را یکی از برهان هایی دانست که برای خداشناسی معرفی شده است و تصریح کرد: اهمیت نظم در قرآن هم بارها آمده است و خداوند در قرآن می فرماید ما برای هر چیزی اندازه ای در نظر گرفته ایم و در جای دیگر می فرماید برای هر چیزی در نزد ما اندازه معینی است.

وی به اهمیت نظم و برنامه ریزی نزد ائمه و پیامبران اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی(ع) در واپسین لحظات زندگی خود فرزندان و تمام بشریت را به داشتن تقوا و نظم در زندگی سفارش کردند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: امام کاظم(ع) نیز در روایتی با تاکید بر نظم، زندگی مومنین را بر چهار قسم دانست که بخش اول عبادت و راز و نیاز با خدای متعال، بخش دوم کار و تلاش برای تامین معاش و هزینه های زندگی، بخش سوم استراحت و تفریح و بخش چهارم ارتباط با مردم و صله رحم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد پیامبر اسلام را اسوه و سرمشق نظم و برنامه ریزی برای مسئولین و رهبران دنیا دانست و گفت: زندگی پیامبر بسیار منظم بود و هیچ کاری را بدون نظم و برنامه ریزی انجام نمی داد که در سیره پیامبر آمده است که هرگاه صحبت می کرد پرگویی نمی کرد و سنجیده سخن می گفت و هر کاری را به موقع انجام می داد.

حجت الاسلام میرعمادی اضافه کرد: ستون های مسجد النبی گویای نظم پیامبر است به طوریکه ستون "وفود" آن محل نشست پیامبر با نمایندگان مردم و کشورهای دیگر بود، ستون "تهجد" جایی بود که پیامبر آن جا به راز و نیاز با خدای متعال می پرداخت و ستون "مخلقه" نیز جای آمادگی ایشان برای حضور در انظار بود.

وی نداشتن نظم و برنامه ریزی در زندگی  را منشاء مشکلات بسیار دانست و بیان داشت: متاسفانه برخی از ما در زندگی نظم و برنامه ریزی نداریم که باید در این روند تجدید نظر کنیم.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: وجود نظم در زندگی باعث انجام شدن کارها سر وقت و همچنین ذخیره وقت می شود و در جلسه ای که با رهبر انقلاب اسلامی داشتیم همگان را به داشتن نظم در زندگی سفارش کردند و رمز موفقیت در زندگی را برنامه ریزی و نظم دانست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: مدیران ما جلسه برگزار می کنند اما خود با تاخیر به جلسات می آیند بنابر این اگر بر مرکب نظم سوار شوید موفق خواهید شد.

کد خبر 2345720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha