۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

شرفشاهی در گفتگو با مهر:

اهالی قلم احساس نگرانی می‌کنند/مدیرانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند کاملا با فضا بیگانه هستند

اهالی قلم احساس نگرانی می‌کنند/مدیرانی که چنین تصمیماتی می‌گیرند کاملا با فضا بیگانه هستند

یک ناشر با اشاره به تحولات مدیریتی در حوزه فرهنگ و نشر و برخی تصمیمات از جمله پولی شدن شابک گفت: کاملا مشخص است مدیرانی که این‌گونه تصمیمات را می‌گیرند، با فضای مورد نظر بیگانه هستند و امیدوارم جلوی این‌گونه مشکل‌آفرینی‌ها، تا پیش از این که حادثه‌ساز شوند، گرفته شود.

کامران شرفشاهی، نویسنده و ناشر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به نظرم تغییراتی که در دولت جدید در برخی نهادها به وقوع پیوسته، متاسفانه مشکلات و مسائل اهالی قلم را بیشتر کرده است.

وی افزود: توقف انتشار و طولانی شدن مدت چاپ برخی از نشریات خانه کتاب، تعلیق برخی جشنواره‌ها و فعالیت‌های جشنواره‌ای و آخرین خبر هم که به پولی شدن شابک مربوط بود، موجب شده که اهالی قلم، ناشران و پدیدآورندگان احساس نگرانی کنند. در کل به نظر می‌رسد خانه کتاب حال و روز خوشی ندارد. از طرفی هیچ‌گونه تسهیلات و فرصتی را برای اصحاب قلم شاهد نیستیم و از سوی دیگر، رفته‌رفته مشکلات و دست‌اندازها و سلسله تمهیدات در نظر گرفته شده،‌ نه تنها کمکی به کتاب و کتابخوانی نمی‌کنند بلکه بیشتر ایجاد مشکل کرده و سرعت کارها را می‌گیرند.

مدیر انتشارات تجلی مهر ادامه داد: کاملا مشخص است مدیرانی که این‌گونه تصمیمات را می‌گیرند، با فضای مورد نظر بیگانه هستند و امیدوارم جلوی این‌گونه مشکل‌آفرینی‌ها، تا پیش از این که حادثه‌ساز شوند، گرفته شود. همه می‌دانند صنعت نشر کشورمان با بحران بزرگی روبرو است و شایسته نیست بخواهند از طریق اخذ مبالغی برای شابک یا موارد نمونه دیگر، چوب بیشتری لای این چرخ فرسوده گذاشته شود و کورسوی امیدی که وجود دارد بسته شود.

کد خبر 2345897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha