۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

سفیر آفریقای جنوبی در گفتگو با مهر:

پیام نشست تهران برای جامعه جهانی/ تمام کشورها باید از مردم غزه حمایت کنند

پیام نشست تهران برای جامعه جهانی/ تمام کشورها باید از مردم غزه حمایت کنند

سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به پیام نشست تهران برای جامعه جهانی بر لزوم حمایت تمام کشورها از مردم غزه تاکید کرد.

حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی از 17 تیر سال جاری در نوار غزه آغاز شد که در جریان این حملات حدود دو هزار فلسطینی شهید و دست کم 10 هزار نفر دیگر زخمی شدند. طبق گزارشهای سازمان ملل یک چهارم از ساکنان نوار غزه از خانه های خود آواره شدند.

همچنین از هشت صبح سه شنبه هفته گذشته آتش بس 72 ساعته ای در نوار غزه برقرار شد که تا هشت صبح روز جمعه به وقت محلی ادامه داشت. با پایان این آتش بس حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ازسرگرفته شد، بطوری که تنها در روز گذشته حدود 30 فلسطینی در جریان این حملات شهید و زخمی شدند. به گفته منابع فلسطینی مذاکرات برای برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه با میانجیگری مصر در قاهره در حال انجام است.

ویلیام مکس فیلمان وایتهد سفیر آفریقای جنوبی در تهران در رابطه با دلیل موضع گیری دیرهنگام جامعه جهانی در قبال کشتار مردم غزه گفت: نمی توانم در این باره صحبت کنم که در این کشورها چه اتفاقی می افتد و دلیل موضع گیری چنین کشورهایی چیست اما تمام کشورها باید بر لزوم کشتار فلسطینیان در نوار غزه و همچنین توقف درگیریها تاکید کرده و از حقوق مردم مظلوم این باریکه حمایت کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم ایران در حل تنش ها میان مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین و همچنین کشتار مردم در نوار غزه گفت: برگزاری نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که به ریاست وزیر امور خارجه ایران جهت رسیدگی به وضعیت غزه در هتل آزادی تهران برگزار شد، نشان از تعهدات تهران در قبال فلسطینیان است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران افزود: هدف از برگزاری این نشست تصمیم گیری درباره رویدادهای روزهای آتی در فلسطین است. این نشست از جامعه جهانی می خواهد تا به صورت مشروع برای حل بحران و پایان دادن به درگیریها در نوار غزه دخالت کند و همه این اقدامات در زمان ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های آمریکا از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و دخالت های این کشور در مناقشات خاورمیانه و مجهز کردن این رژیم گفت: معتقد هستیم که نباید هیچ کشوری از اسرائیل حمایت کند زیرا رژیم صهیونیستی در حال یک نسل کشی است.

.............................

گفتگو از معصومه زارع

کد خبر 2345985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha