۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۳

عضو هيات رئيسه فدراسيون كشتي:

زمان مناسبي براي انتقادات مغرضانه نيست/ برخي دنبال درآمد ميليوني هستند

زمان مناسبي براي انتقادات مغرضانه نيست/ برخي دنبال درآمد ميليوني هستند

دارنده مدال برنز المپیک و چهار عنوان قهرماني كشتي جهان گفت: اگر افراد خصومتی با مدیریت فعلی کشتی ندارند، باید بدانند در آستانه رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی برخي انتقادات صريح و هدفدار، معنایی جز این ندارد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: فرآیند انتخاب تیمهای ملی به خصوص در کشتی آزاد با دقت و به درستي اجرا شده و مسلما در اجرای هر قانونی اشکالاتی وجود دارد، اما نباید اصل کار را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: کسانی که از فرآیند ایراد می گیرند حق دارند، چون جزئيات این فرآیند را به درستي نخوانده و نمی دانند. در حالیکه در تمامي اوزان به ويژه وزن 65 کیلوگرم و ميثم نصيري، اين قانون به درستي اجرا شده. متاسفانه تعجب می کنم کسانی كه هنوز در کشتی مدیریت نکرده اند و تجربه اي ندارند به راحتی دم از دلسوزی می زنند!

جوادی تصریح کرد: محمدی در جام جهانی در وزن 65 کیلوگرم کشتی های بسیار خوبی گرفت و چون مصدوم بود، نتوانست در انتخابی به میدان بروند، من برای میثم نصیری به عنوان یک کشتی گیر بااخلاق احترام قایلم، اما معتقدم در مورد این وزن قانون نقض نشده است.

وی با اشاره اینکه صحیح نیست، مسائل اردو به بیرون درز کند، اظهار داشت: نمی دانم چرا برخی کشتی گیران از داخل اردو مسائل را به مشاوران احساسي و مغرض خود منتقل می کنند، در حالی که باید امانت دار باشند تا برخی افراد، کادر فنی را متهم به مربيان فرمایشی نکنند. به هرحال آنها در حال حاضر با یک تیم کار می کنند و باید به آن متعهد باشند،‌از طرفی انتقاداتی از سوی برخی افراد در مورد بعضی اوزان مطرح می شود که آنها خود به خوبی می دانند مسائل فنی کاملا بر عهده مربیان است و این حرفها هرگز از سر دلسوزی نیست.

عضو هيات رئيس فدراسيون كشتي با اشاره به اینکه انتخاب مربیان تیم ملی از اختیارات سرمربی است، اظهار داشت: به عنوان عضو شورای فنی می گویم که کادر فنی خوبی در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند. افرادی که سابقه سازندگی در باشگاهها را هم دارند و سالها مربی تیمهای ملی بودند. این حرفها در روزهاي اخير برای این مطرح می شود كه ذهن مربیان تیم ملی را درگیر کنند و آنها را در آستانه دو مسابقه مهم پیش رو، دچار مشکل کنند.

وی ادامه داد: خادم به کار شورایی اعتقاد کامل دارد و مربیان تیم ملی نقش موثری در تصمیمات دارند. حداقل مدال ها و سابقه مدیریتی و مربیگری افرادی که این روزها در شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد، بسیار بالاتر از برخی افراد كه مدعي هستندا در این نشست ها نظرات خود را مطرح می کنیم و من از دوستان می خواهم که نگران سابقه خود باشند، چون برخی در ابتدای راه رشد و پيشرفت كارهايي را انجام می دهند كه توصیه مي كنم جاي انجام اين اقدامات احساسي، خودشان باشند.

جوادي با اشاره به اینکه محمد بنا شخصیت ممتازی در کشتی دارد، اظهار داشت: نکته اینجاست این روزها که همه می دانیم کشتی فرنگی وضعیت ایده آلی ندارد، افراد بحث هایی مطرح می کنند که محمد بنا را کنار گذاشتند. انگار تمام اتفاقات روزهاي بعد از آسيايي قزاقستان، ترک اردو و  و تيم ملي و پشت کردن به منافع ملی در آستانه جام جهانی را فراموش کرده اند.

دارنده چهار مدال طلای جهان افزود: تمام تبصره ها و حتی تغییراتی که در برنامه های تیم ملی و فرآیند ایجاد می شود در شورای فنی مطرح و در صورت تایید اجرا می زند.

وی با ابراز تاسف از صحبت در مورد اینکه فدراسیون در این روزهای سخت و پرفشار به کشتی گیران ضربه می زند، اظهار داشت: دوستان مطمئن باشند تا این فدراسیون در راس کار است، لیگ به شکل سابق بر نمی گردد. البته اگر من هم مثل برخي اهالي كشتي از کنار لیگ و حتي تنها یک کشتی، درآمد صد میلیون تومانی داشتم، باید امروز با ناراحتي کشتی گیران را مواخذه و آنها را تحریک می کردم که علیه فدراسیون موضع بگیرند.

جوادی افزود: مطمئنا لیگ فصلی هم مشکلاتی دارد كه باید به مرور زمان آنرا برطرف کرد، اما قطعا سفره لیگ به شکل سابق که تنها یک عده خاص از آن منتفع می شدند برچیده شده است.

پيشكسوت عنوان دار كشتي اظهار داشت: احترام به بزرگتر در کشتی یک اصل است و با توجه به  مرام پهلوانی، نمی توان کارنامه بیش از سی ساله برخی افراد حاضر در شورای فنی را نادیده رفت. متاسفم برخی برای منافع گروهی می گویند، شورا چنان است و چنین است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است وقتی از یک موضوع خبر نداریم اظهار نظر نکنیم، خاطر نشان کرد: برخی مواقع سکوت از هزاران فریاد رساتر است، اما به هرحال بهتر است به برخی جوانان یادآور شوم که شورای فنی کشتی آزاد به عنوان شورايي مستقل برای اين بوجود آمده كه باري از دوش این رشته بردارد.

جوادی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اظهار نظرها ناشی از عدم آگاهی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه بسياري از اهالی کشتی می دانند یک ماه مانده به جهانی و بازیهای آسیایی برخی اظهار نظرها و انتقادات سازمان يافته چه معنایی دارد.

کد خبر 2346029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha