۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

معنوی:

پروژه مهر برای آماده‌سازی مدارس بجنورد اجرا می‌شود

پروژه مهر برای آماده‌سازی مدارس بجنورد اجرا می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از تشكیل ستاد پروژه مهر در راستای آماده سازی مدارس این شهرستان برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا معنوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد پروژه مهر در آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به منظور آماده‌سازی فضاهای آموزشی در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را از 15 تیرماه آغاز کرده تا بتواند بستر مناسبی برای فراهم كردن فضای مطلوب در مدارس ایجاد كند.

وی عملكرد ستاد پروژه مهر را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: تمام واحدهای مدیریت آموزش و پرورش عضو در این ستاد با برگزاری جلسات متعدد و تشكیل كمیته های مربوطه اقدامات لازم را پیگیری می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد ضمن تشریح عملكرد پروژه مهر در شهرستان بجنورد افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته  تعمیر و بازسازی 71 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 480 میلیون است و همچنین مجهزکردن کلاس‌ها به سیستم گرمایشی پكیج نیز با حدود 620 میلیون ریال اعتبار با اولویت تجهیز مراکز شبانه روزی در حال اجرا است.

معنوی با یادآوری این که ستاد پروژه مهر با هدف آماده سازی فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش  در قالب پنج کمیته تشكیل شده است، اضافه کرد: سقف 12باب آموزشگاه در مناطق مختلف شهرستان بجنورد نیز در دست تعمیر است كه اعتباری معادل 186میلیون ریال جهت ایزوگام آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه علاوه بر فعالیت های عمرانی در حوزه نیروی انسانی نیز برنامه ریزی هایی در پروژه مهر صورت گرفته است، تصریح كرد: سازماندهی نیروی انسانی در مقاطع ابتدایی همچنین مقاطع متوسطه در دستور كار است كه برخی از این سازماندهی‌ها انجام شده است.

به گفته این مسؤول با پایان سازماندهی نیروهای آموزشی حدود پنج هزار آموزگار و دبیر در مدارس سازماندهی خواهند شد كه در كنار آنها مدیران و معاونین مدارس و مجتمع های آموزشی نیز ساماندهی می شوند.

معنوی با اشاره به اینكه برای تامین كادر آموزشی مدارس در سال تحصیلی جدید و فراهم شدن هر چه بهتر فضای آموزشی حدود هزار و 300 آموزگار در دبستان های ابتدایی سازماندهی شده اند افزود: سازماندهی حدود هزار و 500 دبیر در دبیرستان های دوره متوسطه نیز از یازدهم مرداد آغاز شده است.

وی ثبت نام دانش آموزان را یكی از مهم ترین بخش پروژه مهر عنوان كرد كه به جدیت در دست پیگیری است.

معنوی افزود: برای سال تحصیلی جدید 60 هزار دانش آموز در حدود 500 واحد آموزشی ساماندهی می شوند.

مدیر آموزش و پرورش بجنورد در ادامه با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین از برپایی پایه چهارم در دوره ابتدایی و كلاس هشتم در دوره متوسطه برای اولین بار، در سال تحصیلی 94-93 خبر داد.

معنوی در ادامه با بیان اینكه 10 باب مدرسه در قالب طرح هجرت و با مشاركت دانش آموزان رنگ آمیزی شده است اظهار داشت: در حوزه سخت افزاری نیز برخی از كلاس های درس در اول مهرماه هوشمند سازی خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از اجرای طرح "مدد" به صورت پایلوت در 10 واحد آموزشی حاشیه شهر و كم برخوردار بجنورد خبر داد و گفت: اعتباری در جهت كیفیت بخشی به این مدارس اختصاص می یابد كه باید با نظارت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان هزینه شود که در اولین مرحله این طرح به هر واحد آموزشی 20میلیون ریال پرداخت شده است.

معنوی اضافه کرد: همچنین طرح "مجد" نیز توسط معاونت تربیت بدنی و تندرستی استان با همكاری آموزش و پرورش بجنورد در برخی از مدارس حاشیه شهر در حال اجرا است.

وی در پایان از كمك به دانش آموزان بی بضاعت و اختصاص سبدكالا و افطاری به آنان خبر داد كه با همكاری اداره كل آموزش و پرورش و كمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد.

کد خبر 2346320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha