۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۹

هواپیمای حامل کمک نظامی 4.5 میلیون دلاری ناتو وارد کی یف شد

هواپیمای حامل کمک نظامی 4.5 میلیون دلاری ناتو وارد کی یف شد

یک هواپیمای ترابری پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که حامل کمک نظامی 4.5 میلیون دلاری به ارتش اوکراین بود، وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، هواپیمای ترابری CC-130J مدل هرکولس متعلق به کانادا تجهیزات نظامی به ارزش 4.5 میلیون دلار را تحویل اوکراین داد. بر این اساس این تجهیزات با هدف مقابله با جدایی طلبان طرفدار روسیه در مرزهای شرقی اوکراین، در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است.

پیشتر "استفان هارپر" نخست وزیر کانادا با اعلام کمک نظامی ناتو به اوکراین گفته بود وسایل ارسالی شامل تجهیزات دفاعی بوده و به درخواست کی یف به این کشور ارسال شده است. به گفته هارپر این تجهیزات به نظامیان اوکراینی کمک می کنند عملکرد بهتری در مقابله با نیروهای جدایی طلب در مناطق شرقی داشته باشند.

این اقدام پس از تصمیم دولت روسیه در ممنوعیت یک ساله واردات میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی و محصولات لبنی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، نروژ و استرالیا انجام می گیرد. این در حالی است که میزان خسارت وارده ناشی از این تحریم به بخش کشاورزی کانادا بیش از 500 میلیون دلار برآورد می شود.

گفتنی است روز پنج شنبه "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو گفت این پیمان قصد دارد برای تجهیز ارتش و نهادهای انتظامی اوکراین با این کشور همکاری کند.

کد خبر 2346495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      اولا روسیه بایستی آسمان اوکراین را پرواز ممنوع می کرد !؟ دوم اینکه به محض نشستن این هواپیما آنرا در خود باند هدف قرار می داد !؟ با نشان دادن ضعف باعث شده اعضای ناتو جسور شوند