۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۰

پورکاظمی در گفتگو با مهر:

کشتی‌گیر دوپینگی اعتراض داشت اما پذیرفته نشد

کشتی‌گیر دوپینگی اعتراض داشت اما پذیرفته نشد

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با تاکید بر اینکه محرومیت دو ساله آزادكار وزن 86 کیلوگرم كشتی ایران قطعی است، گفت: ضیایی استفاده از یک ماده غذایی در رژیم غذایی را دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خود عنوان کرد اما این توجیهی بود که پذیرفته نشد و به همین دلیل محرومیت وی قطعی اعلام شد.

لطفعلی پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برای مجتبی ضیایی هم همچون دیگر ورزشکاران مشکوک به استفاده از مواد نیروزا فرصت یک هفته‌ای برای اعتراض در نظر گرفته شده بود، اظهارداشت: این فرصت برای این ورزشکار روز گذشته به پایان رسید و به همین دلیل چون اعتراض او طی این مدت مورد قبول قرار نگرفته بود، محرومیتش را به صورت قطعی اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: این کشتی‌گیر آزادکار وزن 86 کیلوگرم طی یک هفته فرصتی که برای اعتراض داشت، استفاده از یک نوع ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود را دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش عنوان کرد اما این توجیهی بود که پذیرفته نشد و روی روند کار هیچ تاثیری نداشت. به همین دلیل در پایان یک هفته فرصت قانونی برای اعتراض، حکم محرومیت ضیایی را به صورت قطعی اعلام و رسانه‌ای کردیم.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با یادآوری اینکه استفاده از ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دلیل مثبت شدن تست دوپینگ مهدی ضیایی شد، تاکید کرد: از سال آینده میلادی استفاده از هر گونه ماده ممنوعه از این خانواده مانند تستسترون و ناندرلون محرومیت 4 ساله به دنبال خواهد داشت.

پورکاظمی تصریح کرد: ماموران نادو طبق استاندراهای بین‌المللی در تمام اردوها و مسابقات داخلی و بین‌المللی ماموریت خود را برای نمونه‌گیری از ورزشکاران شرکت کننده انجام می‌دهند. این نمونه‌گیری‌های توسط آزمایشگاه کلن آلمان طی یک یا دو مرحله آنالیز و نتیجه آن اعلام می‌شود. بنابراین کمتر پیش می‌آید که در مورد نتایج اعلام شده اعتراض مورد پذیرش قرار بگیرد.

 

کد خبر 2346595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha