۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳

پیامدهای تحریم غرب از سوی روسیه/

وقوع بحران سیب در لهستان/ورشو دست به دامن واشنگتن شد

وقوع بحران سیب در لهستان/ورشو دست به دامن واشنگتن شد

اقدام روسیه در ممنوع کردن واردات محصولات کشاورزی و غذایی از اروپا، اغلب کشورها در قاره سبز را دچار مشکل کرده به طوری که خطر فاسد شدن محصولات، آنها را وادار به درخواست از دیگر کشورها برای خرید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه در واکنش به اقدام آمریکا و اروپا در تحریم مسکو، واردات محصولات غذایی و کشاورزی را از اروپا ممنوع کرده که این اقدام پیامدهای سنگینی را برای اروپا به دنبال داشته است.

یکی از کشورهایی که بیشترین زیان را در این میان متحمل می شود لهستان است. این کشور بزرگترین تولید کننده سیب در اروپا محسوب شده و عمده محصولات آن نیز به روسیه صادر می شود از همین رو ممنوع شدن واردات سیب از ورشو، لهستان را دچار مشکل کرده است.

در روزهای ابتدایی این ممنوعیت، مردم لهستان برای آنکه جلوی زیان کشاورزان را بگیرند اقدام به خرید انبوه سیب کرده و حتی رئیس جمهور این کشور نیز با یک سبد سیب به مبان مردم آمد تا آنها را تشویق به خرید بیشتر این محصول کشاورزی کند.

اما این اقدامات نتوانسته جلوی زیان لهستان را بگیرد از همین رو روز گذشته "ریسزارد شونف" سفیر لهستان در واشنگتن، به دیدار مقامات وزارت کشاورزی آمریکا رفت و از آنها درخواست کرد تا اقدام به واردات سیب از ورشو کنند.

نظر به آنکه آمریکا چند سال قبل واردات محصولات کشاورزی و غذایی را از اتحادیه اروپا کاهش داده بود، واردات سیب از لهستان نیازمند هماهنگی بیشتر از سوی دولت است از همین رو قرار شده تا ظرف روزهای آینده نیز نشستی میان مقامات آمریکا و لهستان در این رابطه برگزار شود.

در این میان و در حالی که روسیه نیاز فراوانی به محصولات کشاورزی وارداتی از اروپا دارد، رسانه های ترکیه گزارش داده اند که آنکارا می تواند از این فرصت بهترین بهره را برده و اقدام به صادرات مصولات غذایی به مسکو کند.

تنش های آغاز شده میان روسیه و غرب بر سر اوکراین هر روز رنگ و بوی جدیدی می گیرد و اکنون باید علاوه بر مردم اوکراین کشاورزان و تولید کنندگان محصولات غذایی در اروپا را قربانیان جدید این تنش دانست.

کد خبر 2346728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha