۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶

تحلیل مهر؛

صادقیان چوب کارکرد نادرست کمیته انضباطی را می‌خورد/ اشتباهات مرگبار!

صادقیان چوب کارکرد نادرست کمیته انضباطی را می‌خورد/ اشتباهات مرگبار!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: پیام صادقیان در تازه‌ترین تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به محرومیتی سه ماهه محکوم شده است. این تصمیم در پی رفتار زننده این بازیکن با داور مسابقه فولاد - پرسپولیس اتخاذ شده اما با نگاهی به گذشته درمی یابیم که کارکرد نادرست کمیته انضباطی در این اتفاق ناخوشایند دخیل بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز شنبه حرکت هل دادن داور بازی پرسپولیس - فولاد از سوی پیام صادقیان را مستلزم محرومیتی سه ماهه تشخیص داده البته این حکم قابل تغییر عنوان شده است.

در اینکه میزان محرومیت این بازیکن بجا و درست است و یا در خصوص وی سختگیرانه اعمال نظر شده، نمی‎توان نظری داد کما اینکه هنوز در خصوص محرومیت سه ماهه "لوییس سوارس" بحث وجود دارد و عده ای آن را سختگیرانه می‎خوانند و بعضی هم اعتقاد دارند این بازیکن می‎بایست باتوجه به پیشینه ای که در زمینه بی انضباطی‌های اخلاقی داشته، بیشتر جریمه می‌شده است.

اما اکنون با نگاهی به گذشته پی می‌بریم که ساز و کار کمیته انضباطی در سال‌های گذشته همواره با عیب و نقص همراه بوده تا آنجا که از این دست رفتارها در فوتبال بارها رخ داده است.

نوع تصمیم‌گیری‌های کمیته انضباطی همواره در سال‌های گذشته پر از ابهام و سوال برانگیز بوده است.

ضرب و شتم سعید شمس، داور دیدار تیم‎های فوتبال چوکای تالش و شهرداری دزفول و تاخیر در تصمیم گیری در خصوص این اتفاق یکی از فجایعی بوده که برای همیشه در کارنامه کمیته انضباطی باقی می‌ماند.

ماجرای تهوع آور رشوه‌گیری و پشت پرده لیگ یک که واقعا با مسببان آن برخورد اساسی نشد و البته موضوع محسن قهرمانی که باید خیلی پیش تر رای قاطع تری در مورد این داور اتخاذ می‌شد که نشد.

کمیته انضباطی در این سال‌ها نشان داده که قاطعیت و جسارت لازم را نداشته و آنگونه که انتظار می‌رفته به موارد منشوری واکنش نشان نداده است. این کمیته اکنون در حالی در خصوص صادقیان چنین حکمی را صادر می‎کند که همین بازیکن فصل گذشته در دیدار با استقلال با لگد به شکم سیاوش اکبرپور کوبید اما این حرکت زننده وی با واکنشی از سوی کمیته انضباطی همراه نبود.

دو سال قبل مهرداد پولادی در کرمان شیشه ورزشگاه را شکست و بازهم برخورد مناسبی در میان نبود. سخنگوی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا این بازیکن چنین رفتاری کرده گفت پای وی سر خورده و شیشه شکسته است. کمیته انضباطی هم آنگونه که لازم بود با این موضوع که بیشتر جنبه طنز پیدا کرد، مقابله نکرد.

از این دست موارد در فوتبال ایران بسیار بوده که فحاشی در ورزشگاه ها و پرتاب سنگ و مواد محترقه از دیگر موارد قابل اشاره است.

مخلص کلام اینکه اگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در سال‎های گذشته تصمیمات بجایی در خصوص تخلفات بازیکنان اتخاذ می‌کرد شاید دیگر فکر چنین رفتارهایی هم از ذهنشان خطور نمی‌کرد. کمیته انضباطی کمتر پیش آمده که قاطعیت لازم را در دستور کار داشته باشد و این امر همواره مشهود بوده است.

اشتباهات مرگبار بازیکنان و جامعه فوتبال در سال‌های گذشته و کارکرد نادرست کمیته انضباطی کار را به اینجا رسانده که بازیکن و مربی در همین آغاز لیگ، کارهای دور از منطق انجام می‌دهند.

 

کد خبر 2346759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha