۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵

راهیابی 246 هنرمند به بخش نهایی هشتمین جشنواره موسیقی جوان

راهیابی 246 هنرمند به بخش نهایی هشتمین جشنواره موسیقی جوان

دبيرخانه هشتمين جشنواره موسیقی جوان اسامی 246 نفر را به عنوان راه يافتگان بخش پایانی جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، دبيرخانه هشتمين جشنواره موسيقي جوان بعد از پايان كار كميته‌هاي داوري مرحله اول جشنواره و بررسي آثار ارسالی یک هزار و 26 نوازنده و خواننده،‌ اسامي راه‌يافتگان به مرحله اجراي صحنه اي اين جشنواره را كه متشكل از 246 نوازنده و خواننده در 2 بخش موسيقي كلاسيک و دستگاهي ايران است، اعلام كرد.

در اين دوره مجموعا 253 نوازنده و خواننده به اجرا مي پردازند كه از اين تعداد 152 نوازنده و خواننده موسيقي دستگاهي ايران و 94 نوازنده موسيقي كلاسيک در بخش رقابتي و 2 نوازنده عود، 3 نوازنده كلارينت و 2 نوازنده ابوا در بخش غير رقابتي به اجرا مي‌پردازند.

دبيرخانه هشتمين جشنواره موسيقي جوان اعلام كرد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ هشتمین جشنواره‌ موسیقی جوان در مجموع 1026 نمونه اثر در 2 حوزه‌ موسیقی دستگاهی ایرانی (619 اثر) و موسیقی کلاسیک (407 اثر) دریافت و بلافاصله، بر اساس نظر شورای سیاست‌گذاری، هیأت‌هایی برای ارزیابی آثار، مشتمل بر 35 استاد و موسیقیدان برجسته، تشکیل شد.

برای هر بخش در هر رده‌ سنی به‌طور معمول حدود 6 تا 8 نفر از شرکت‌کنندگان که حائز بیشترین میانگین امتیازها شده بودند جهت شرکت در مرحله‌ نهایی و اجرای صحنه‌ای انتخاب و معرفی شده‌اند. البته در برخی موارد امتیازهای کسب‌شده توسط شرکت‌کنندگان بسیار نزدیک به هم بود، در نهایت با توجه به محدودیت‌های اجرایی چنین جشنواره‌هایی نفراتی که میانگین امتیازهای آنان بیشتر شده بود، برگزیده شدند.

همچنین در 3 مورد (سازهای ابوا و کلارینت و نیز رده‌  سنی الف در ساز عود) با توجه به تعداد بسیار اندک متقاضیان، عملاً برگزاری بخش رقابتی معنی‌دار نخواهد بود اما، با توجه به کیفیت مطلوب آثار ارسالی در این بخش‌ها، نفراتی برای اجرای صحنه‌ای در بخشِ غیررقابتی معرفی شده‌‌اند.

دراین خبر منتشر از تمامی راه‌یافتگان به مرحله‌ نهایی درخواست شده یک‌بار دیگر با دقت کامل متن فراخوان را مطالعه و خود را برای حضور در مرحله‌نهایی جشنواره آماده کنند.

دبيرخانه جشنواره هشتم موسيقي جوان در پايان با آرزوی موفقیت برای تمامی هنرمندان جوان ایرانی، اسامی افراد منتخب بر اساس بخش‌ها و رده‌های سنی را اعلام كرده كه هم اكنون اسامي اين افراد در سايت جشنواره موسيقي جوان به نشاني www.javanmusicfestival.com  و نيز پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران (ناي) به نشاني www.nay.ir  قابل رويت است.

کد خبر 2346768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha