۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

نشست خبری تکواندو ارتش‌های جهان؛

عزتی: دنبال تکرار قهرمانی هستیم/ باران‌چشمه: اقتدار ایران را به نمایش می‌گذاریم

عزتی: دنبال تکرار قهرمانی هستیم/ باران‌چشمه: اقتدار ایران را به نمایش می‌گذاریم

رئیس ستاد برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی نظامیان جهان گفت: تیم تکواندو کشورمان یکی از قدرتهای برتر جهان در سیزم است و در این رقابتها به دنیال تکراری قهرمانی دو دوره قبل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تکواندو ایران طی روزهای 25 تا 27 مردادماه  میزبان  بیست دو دومین دوره رقابتهای تکواندو ارتش‌های جهان می باشد. مسابقاتی که وزارت صنایع دفاع برگزاری آن را برعهده خواهد داشت. امیرسردار عزتی رئیس ستاد برگزاری این مسابقات به همراه سردار باران چشمه رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح صبح امروز در یک نشست خبری در خصوص برگزاری این مسابقات صحبت کرده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
سردار عزتی در این خصوص گفت: "دوستی از طرق ورزش" شعار سیزم است که بعد از جنگ جهانی دوم با حضور 5 کشور  اروپایی راه اندازی شد و اکنون با عضویت 133 کشور مسابقات سالیانه ای را در رشته های مختلف ورزشی برگزار می کند.
 
وی ادامه داد: از سال 76 به طور جدی کار خود را با سیزم پیگیری کردیم و به دستور مقام معظم رهبری که می فرمايند" شرکت در میادین بین المللی سربلندی و اشتهار ملت و نشان عزم اراده است" با قدرت تیم های خود را برای حضور در این مسابقات آماده می کنیم. 
 
رئیس ستاد برگزاری این دوره از مسابقات ادامه داد: بعد از میزبانی مسابقات والیبال و کشتی سیزم در دو سال گذشته، برگزاری مسابقات تکواندو سومین میزبانی متوالی کشورمان است که با تشکیل 11 کمیته مختلف و برگزاری جلسات متعدد کلیه شرایط برگزاری این مسابقات آماده است.
 
سردار عزتی در ادامه افزود: تیم تکواندو کشورمان نیز نزدیک به سه ماه در اردوست و با توجه به آنکه در ویتنام و برزیل قهرمان تکواندو نظامیان جهان شده است امیدواریم در این دوره نیز بتوانیم با حمایت تماشاگران و تلاش نفرات تیم و کادر فنی برای سومین دوره  قهرمان شویم.
 
باران چشمه: هدف از میزبانی نمایش اقتدار و امنیت ایران اسلامی است
سردار باران چشمه رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز در این جلسه حضور داشت. وی در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: تاکنون حضور 23 کشور ساحل عاج، لسوتو، سریلانکا، لبنان، عمان ، بلاروس، هند، الجزایر، روسیه، برزیل، چین،  قزاقستان، قطر، اندونزی، کویت، عراق، اردن، ویتنام، افغانستان، تونس، کلمبیا، سوریه و پاکستان قطعی شده است که امیدواریم شاهد مسابقات خوبی باشیم.
 
وی در خصوص برنامه مسابقات گفت: این رقابتها طبق آخرین قوانین فدراسیون جهانی 25 اردیبهشت ماه در بخش بانوان آغاز می شود و عصر همان روز در سالن واليبال آزادی مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد. روزهای 26 ، 27 و 28 مردادماه تکواندوکاران در بخش مردان و در  اوزان مختلف به رقابت می پردازند. روز 29 مردادماه هم روز فرهنگی مسابقات است که بازدید از منزل امام راحل(ره)، باغ موزه دفاع مقدس، برج میلاد و کاخ سعدآباد در دستور کار قرار دارد. 
 
رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح با بیان اینکه تمامی اعضای کادر فنی تیم کشورمان از کارمندان پایور نیروهای مسلح هستند ادامه داد: اعضای تیم نیز از بین کارمندان، سربازان و اعضای فعال بسیج انتخاب شده اند که برای کسب عنوان قهرمانی باید با 300 تکواندوکار حاضر در این مسابقات رقابت کنند. 
 
سردار باران چشمه در خصوص میهمان خارجی این مسابقات گفت: دبیر کل سیزم به عنوان مسئول برگزاری مسابقات به تهران می آید. از سوی فدراسیون جهان نیز خانم "نامی يانگ" از کامرون حضور خواهد داشت. ضمن اینکه 12 داور از کشورهای خارجی به همراه داوران داخلی قضاوت مسابقات را برعهده دارند. 
 
وی در خصوص هدف از میزبانی ایران گفت: نمایش اقتدار و توانمندی ایران هدف اصلی است، اینکه ما امنیت بالای ایران را به تصویر کشیده و نشان دهیم تبلیغات دشمنان خلاف واقع است. برگزاری مسابقاتی با حضور 23 کشور دنیا کار بزرگی است که در این راستا اجرا خواهد شد. 
 
رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح در خصوص غیبت تیم کره جنوبی گفت: این تیم اعلام آمادگی اولیه داشت ولی با توجه به فاصله زمانی تا شروع مسابقات و نرسیدن اسامی اعضای این تیم بعید می دانم در مسابقات حاضر شوند. چون کره سال آینده میزبان المپیک جهانی سیزم است فکر می کنم برای آنکه در صورت باخت احتمالی روحیه خود را از دست ندهند به تهران نیامدند.
 
سردار باران چشمه در پایان ازحضور تیم های ایران در اولین دوره مسابقات دانشجویان دانشگاههای نظامی جهان خبر داد و افزود: این مسابقات در چند رشته برگزار می شود که با توجه به توانایی تیم های کشورمان در این مسابقات شرکت خواهیم داشت.
کد خبر 2346845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha