۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سرخابی‌ها در سه ماهه سوم سال واگذار می‌شوند/ مزایده شیرینی خواهیم داشت

سرخابی‌ها در سه ماهه سوم سال واگذار می‌شوند/ مزایده شیرینی خواهیم داشت

علی اشرف عبدلله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به صحبت‌های امیررضا خادم مبنی براینکه با توجه به شرایط موجود مزایده و فروش باشگاه در سال جاری محقق نمی‌شود، گفت: در حال پیگیری امور مربوط به این کار هستیم و فکر می‌کنم طی سه ماهه سوم سال این کار انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال انتقاد نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و جوانان از سازمان خصوصی سازی و روند کندی که در رابطه با واگذاری این دو باشگاه طی می شود، علی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی توضیحاتی ارائه کرد. وی در این رابطه گفت: زمانیکه سال مالی هر شرکتی تمام می شود، مسئولان باید یک صورت مالی تهیه و در اختیار هیات مدیره قرار دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد. نتیجه این بررسی در اختیار حسابرسان شرکت قرار داده می شود. اظهارنظر صورت گرفته حسابرسان هم در نهایت در مجمع عمومی مطرح می شود که نتیجه آن تایید، رد کردن و یا اشاره به ایرادهاست.

وی تصریح کرد: در واقع کار سازمان خصوصی سازی از این به بعد آغاز می شود. در این مرحله است که باید صورت های مالی تایید شده در اختیار کارشناسان رسمی قرار بگیرد تا بدهی ها و ارزش های مالی را تعیین کرده و در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دهند.

پوری حسینی با بیان اینکه طبق آنچه که گفته شده دو تیم کارشناسی مامور به انجام حسابرسی در  باشگاه های استقلال و پرسپولیس هستند، یادآور شد: مشکل اینجاست که صورت های مالی مجمع سرخابی ها طی چهارده ماه گذشته یعنی تاریخ 92/4/31 و 92/2/31 به بعد در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه پیگیر موضوع از وزارت اقتصاد و دارایی هستیم، گفت: مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یعنی افشارزاده و رحیمی در یک و سه هفته گذشته طی نامه ای خواستار انجام حسابرسی های لازم برای یک سال قبل تر و نه یک سال گذشته این دو باشگاه شده اند.

رئیس سازمان خصوصی با بیان اینکه اظهارنظرهای امیررضا خادم در مورد چگونگی کار سازمان خصوصی سازی در این زمینه خیلی دقیق نیست، خاطرنشان کرد: سرخابی ها بدهی های زیادی دارند اما در مقابل اگر ورزشگاه های درفشی فر و مرغوبکار واگذار شوند، انتظار داریم بدهی های این دو باشگاه صفر شود.البته ما این دو ورزشگاه چه داده شود و چه نه، برند پرسپولیس و استقلال اینقدر ارزش دارد که می تواند بدهی های آنها را بپوشاند. برند این دو باشگاه بالای 100 میلیارد تومان است. سرخابی ها برای واگذاری‌شان آپشن‌های مختلفی دارند مثل واگذاری 80 درصد یا 100 درصد، که باعث می شود رقم های بالایی در مزایده برای آنها گذاشته شود.

پورحسینی تاکید کرد: مزایده شیرینی برای پرسپولیس و استقلال خواهیم داشت. دولت، سازمان خصوصی سازی، وزارت ورزش و جوانان و همه مصمم به واگذاری سرخابی ها هستیم و من فکر می کنم این کار در سه ماهه سال انجام خواهد شد.

کد خبر 2346928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha