۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

حائری به مهر خبر داد:

انعقاد قرارداد تولید 1500 مگاوات برق از انرژی بادی و خورشیدی/ جهش در استفاده از انرژی های نو

انعقاد قرارداد تولید 1500 مگاوات برق از انرژی بادی و خورشیدی/ جهش در استفاده از انرژی های نو

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر از انعقاد قرارداد تولید 1500 مگاوات برق از انرژی بادی و خورشیدی خبر داد.

همایون حائری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته با حمایت نمایندگان مجلس یک بند را در قانون بودجه در نظر گرفتند که ما بتوانیم 12 هزار میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی داشته باشیم تا با کمک این بخش واحدهای گازی را تبدیل به سیکل ترکیبی کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای این بند از قانون، تولید برق بدون مصرف سوخت و با استفاده از انرژی های نو صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر یادآور شد: در این راستا هم اکنون حدود هزار و 500 مگاوات قرارداد برای تولید برق از انرژی های بادی و خورشیدی داریم که به مرور زمان وارد مدار می شوند.

حائری با بیان اینکه امسال جهشی در بحث انرژی ها نو خواهیم داشت عنوان کرد: سال 93 به عنوان سال جهش در این حوزه خواهد بود و در سال 94 و 95 استفاده از انرژی های نو در تولید برق ملموس تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: رویکرد صنعت برق این است که در راستای تولید برق از انرژی های نو حرکت کند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر در مورد برق رسانی به روستاها نیز گفت: در حال حاضر تقریبا همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور برق دار هستند و الان برای برق رسانی به روستاهای 10 تا 20 خانوار برنامه ریزی کرده ایم.

حائری عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده و حتی در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال کل روستاهای بدون برق را برق دار کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 30 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر در مورد اجرای طرح های تامین برق در لرستان نیز گفت: در بحث تامین برق استان لرستان فعالیتهای خوبی از سوی شرکت برق باختر صورت گرفته و در این زمینه وضعیت مناسبی داریم.

حائری با بیان اینکه در برق منطقه ای باختر در زمینه پست های توزیع، شبکه های انتقال و شبکه های فشار قوی مشکلی نداریم عنوان کرد: در استان لرستان هم هیچ گونه کمبودی برای تامین برق مردم  نداریم.

وی عنوان کرد: همچنین در این استان طرح هایی برای افتتاح در دستور کار داریم که با بهره برداری از این پروژه ها شبکه برق استان قوی تر می شود.

کد خبر 2346953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha