۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴

سلیمانی در گفتگو با مهر:

ایلام صاحب بالگرد هلال احمر می شود

ایلام صاحب بالگرد هلال احمر می شود

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: ایلام صاحب بالگرد هلال احمر می شود.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق استان استقرار بالگرد امدادی به صورت مستقل لازم و ضروری است و قرار شده که به صورت مشترک استان ایلام با یکی از استان‌های همجوار، 15 روز در ماه از یک فروند بالگرد هوایی برای امداد و نجات در حوادث استفاده کند.

مدیرعامل هلال احمر استان ایلام گفت: با توجه به ضروریات موجود ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی در ایلام اولویتی اساسی است و این مهم به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار مدیرعامل هلال احمر استان ایلام قرار دارد.

وی ادامه‌ داد: اختصاص بیش از 500 میلیون تومان اعتبار به ساخت آشیانه بالگرد امدادی در ایلام مصوب شده اما هنوز به صورت عملی تحقق پیدا نکرده است و ايجاد پايگاه‌هاي امداد و نجات جاده‌اي در سطح استان براساس متوسط كشوري است كه بايد در تمام محورهاي مواصلاتي استان اين پايگاه هاراه‌اندازي شوند.

استان ايلام با توجه به موقعيت جغرافيايي و ژئوپليتيكي كه در آن واقع شده و پراكندگي جمعيت نياز جدي به يك بالگرد براي مسائل امداد و نجات و شرايط بحران دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام با تاکید بر اینکه استفاده از بالگرد در حوادث قطعا در کاهش مرگ و میر بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: بعضی از مرگ و میرها به دلیل دیررسیدن حادثه‌دیده به مراکز درمانی بوده لذا امداد هوایی ضروری است.

کد خبر 2347749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha