۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

تاکنون موردی از بیماری "ابولا" در ایران گزارش نشده است

تاکنون موردی از بیماری "ابولا" در ایران گزارش نشده است

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا به بیماری "ابولا" در ایران نداشته ایم و تمامی مبادی ورودی کشور به شدت توسط نیروهای وزارت بهداشت و درمان کشور کنترل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدمهدی گویا پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران کرمانشاهی اظهار داشت: در روزها و هفته های اخیر شاهد شیوع بیماری ویروسی "ابولا" در برخی از کشورهای آفریقایی و حتی همسایه بوده ایم.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: خوشبختانه تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری "ابولا" در کشور اندیشیده شده است و بعید به نظر می رسد که این بیماری بتواند وارد مرزهای ایران شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان افزود: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی از ابتلا هموطنان به این بیماری ویروسی در کشور گزارش نشده است.

گویا عنوان داشت: یکی از ویژگی های بیماری ابولا این است که در صورت ماندگاری، وضعیت پیچیده تری به خود می گیرد و در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری در کشورهای لیبریا، گینه و سیرالئون افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وضعیت شیوع این بیماری در کشورهای غربی قاره آفریقا باعث شده که سازمان بهداشت جهانی در این کشورها حالت فوق العاده اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه تمامی کشورهای دنیا، حتی ایران باید در بالاترین حد آمادگی برای مبارزه با این بیماری خطرناک باشند، اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور در مبادی ورودی همانند فرودگاهها و پایانه های مسافری در کشور، اطلاع رسانی کافی با نصب بنرها و ... به مسافران انجام شده است.

گویا گفت: وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری از ورود این بیماری به کشور، افرادی را که از کشورهای آلوده به بیماری ابولا وارد ایران می شوند، تحت مراقبت و معاینه کامل قرار می دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از ویژگی های ابولا این است که این بیماری بیش از 60 تا 90 درصد از مبتلایان خود را به کام مر گ می فرستد.

گویا تاکید کرد: تا کنون بیش از هزار نفر از 1700 مبتلا به بیماری ابولا در کشورهای آفریقایی جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری قابل سرایت است و معمولا از طریق ترشحات و خون انسان و یا حیوان منتقل می شود، گفت: ویروس این بیماری بعد از 48 ساعت تا 21 روز بعد از ورود به بدن شخص بیمار، علائم خود را نمایان می کند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان، خونریزی، نارسایی کبد و کلیه را از علائم بیماری ابولا عنوان کرد.

کد خبر 2347837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha