۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۱

سهراب وندی خبر داد:

برداشت محصول عسل از 30 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام

برداشت محصول عسل از 30 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی ایلام از برداشت محصول عسل از سطح 30 هزار کلونی زنبور عسل در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس سهراب‌وندی عصر دوشنبه در بازدید از کلونی های شهرستان ایلام اظهار داشت: برداشت محصول عسل از 30 هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان ایلام با 375 نفر بالاترین و شهرستان دهلران با دارا بودن 31 نفر کمترین تعداد زنبورداران استان را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول از مهمترین نواحى پرورش زنبور عسل در این استان به طولاب میشخاص و چوار در شهرستان ایلام، بخش ملکشاهى در شهرستان مهران، بخش شیروان شهرستان شیروان و چرداول و میمه رزین آباد در شهرستان دهلران عنوان کرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی امسال تنها 270 تن عسل در این شهرستان برداشت شود، درحالی‌ که این مقدار در سال گذشته 440 تن بوده است.

پيراني تصريح كرد: بارش شديد گرد و غبار در استان سبب تشديد بيماري‌هاي تنفسي در طيور و كاهش مقاومت طيور در برابر ويروس‌ها و باكتري‌ها مي‌شود و ذرات گرد و غبار ناشي از بارش‌هاي متمادي گرد و غبار در انتقال عوامل بيماري‌هاي واگيردار دام موثر است که رش شديد گرد و غبار سبب كاهش طول عمر زنبور، فروپاشي زنبورستان‌ها، افت كيفيت گرده گل‌ها و شهد گياهان و به تدريج افت كيفيت توليد عسل شده است.

سهراب‌وندی با بیان اینکه 370 زنبوردار در شهرستان ایلام در زمینه تولید عسل مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: عسل تولیدی استان ایلام به دلیل تنوع گیاهی و وجود آب و هوای مناطق کوهستانی از مرغوبیت و کیفیت بیشتری در مقایسه با سایر استان‌های کشور برخوردار است.

وی افزود: بخش مهمی از عسل تولید شده در استان ایلام به دیگر نقاط کشور ارسال می شود چراکه عسل این استان به عنوان سوغات منطقه نیز شناخته می شود.

 

کد خبر 2348162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha