۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

امضای تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون والیبال ایران و آمریکا

امضای تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون والیبال ایران و آمریکا

فدراسیون‌های والیبال جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تفاهمنامه همکاری دو جانبه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه بامداد امروز سه شنبه به وقت تهران (دوشنبه شب به وقت محلی) در مراسم رسمی ضیافت شامی که از سوی فدراسیون والیبال آمریکا ترتیب داده شده بود، به امضای روسای فدراسیون‌های والیبال دو کشور، محمدرضا داورزنی و داگلاس بیل رسید. هدف از امضای این تفاهمنامه، ارتقای استانداردهای والیبال دو کشور در همه سطوح ذکر شده است.

رئیس فدراسیون والیبال آمریکا در این باره گفت: این تفاهمنامه روابط خوب و محکم موجود بین فدراسیون‌های والیبال دو کشور را تقویت می‌کند و پایه ریزی خوبی برای بهبود سطح والیبال در آمریکا و ایران خواهد بود.

رئیس فدراسیون والیبال ایران نیز در این خصوص اظهار داشت: امضای این تفاهمنامه شروع خوبی است برای اینکه هر دو طرف از ظرفیت‌های موجود در والیبال هر چه بهتر استفاده کنند و بدین طریق استانداردهای والیبال را نه تنها در در دو کشور ایران و آمریکا ، بلکه در سطوح جهانی نیز ارتقا بخشند.

پیش از این نیز طی جلسه‌ای جداگانه با حضور داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران و داگلاس بیل رئیس فدراسیون والیبال امریکا، حسنی خو معاون وزارت ورزش و جوانان، جعفرزاده معاون دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و مدیران روایط بین‌الملل دو فدراسیون حضور داشتند، طرفین درباره کلیات تفاهم نامه به توافق رسیدند.

تیم ملی مردان ایران، نخستین بار پس از 35 سال با تیم ملی آمریکا در ایالات متحده به رقابت می‌پردازد. این دو تیم خود را برای حضوری قدرتمند در رقابتهای قهرمانی جهان در لهستان آماده می‌کنند. تیم ملی ایران که برای انجام چهار بازی تدارکاتی به آمریکا سفر کرده، در نخستین مسابقه که شنبه شب در سالن گَلِن سنتر دانشگاه یو اس سی لس آنجلس و با حضور بیش از 5000 تماشاگر برگزار شد ، نتیجه را 3 بر یک به حریف واگذار کرد. دو تیم در سه بازی آینده در روزهای چهارشنبه ، جمعه و شنبه آینده به مصاف یکدیگر خواهند رفت.       

کد خبر 2348560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha