۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

حجت الاسلام سعیدی:

محور گرامیداشت مقام اهل بیت(ع) نشر معارف مکتب باشد

محور گرامیداشت مقام اهل بیت(ع) نشر معارف مکتب باشد

قم - خبرگزاری مهر: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: محور اصلی گرامیداشت مقام اهل بیت(ع)، نشر معارف اهل بیت(ع) است؛ از این رو این رویکرد باید در تمامی فعالیت ها مشهود باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات استان قم که در آستانه دهه کرامت در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت دهه کرامت، تکریم مقام امامت و ولایت است.

وی دهه کرامت را خاسته از عشق و علاقه ما به اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و گفت: تکریم جایگاه ولایت به اندازه ای اهمیت دارد که خود اهل بیت علیهم السلام نیز نسبت به این مقام، نگاه خاصی دارند.

امام جمعه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: این امام همام علاوه بر نسبی که با امیرالمؤمنین داشتند، خود را با ولایت مداری این امام همام معرفی می کردند.

وی با بیان این که امام صادق علیه السلام ولایت علی علیه السلام را بر خود تکلیف و نسبت خود با این امام همام را فضیلت الهی معرفی می کند، افزود: بر اساس روایات، این امام همام همچنین ولایت پدرانشان را نسبت به نسبی که با آنها دارند، برتر معرفی می کنند.

حجت الاسلام سعیدی چنین نگاهی را نشان از اهمیت جایگاه ولایت معرفی کرد و گفت: ما نیز با تأسی از ائمه اطهار علیهم السلام، هرچه که به ولایت و اهل بیت علیهم السلام منسوب است را گرامی می داریم و آن را تکلیف خود می دانیم.

وی با بیان این که در برابر این تفکر، کسانی هستند که هرچه به اهل بیت علیهم السلام منسوب است، نسبت به آن بغض دارند، افزود: این افراد در شهادت اهل بیت علیهم السلام شادی و در ایام ولادت آنها سوگواری می کنند، مزارهای آنها را تخریب می کنند و پیروان آنها را می کشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ایمان به معاد را ایمان به مقصد معرفی کرد و گفت: زمانی که انسان مقصدی داشته باشد، مسیرش معین و عبور از مشکلات برای آنها آسان تر می شود.

وی با اشاره به ماجرای اصحاب کهف بعد از برخاستن از خواب، گفت: بعد از اینکه مردم نسبت به ماجرای اصحاب کهف آگاه شدند، عده ای تصمیم گرفتند که این مسئله را به فراموشی بسپارند ولی مؤمنان واقعی این را فرصتی برای انجام فعالیت های فرهنگی دانستند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که امروز نیز چنین تفکراتی وجود دارد، افزود: امروز وهابیت، داعش و... تلاش دارند که هرچه مربوط به اهل بیت علیهم السلام هستند را نابود کرده و پیروان و محبان آنها را بکشند و سر کودکی را به جرم این که والدین آنها شیعه هستند، می برند.

وی این تفکر را تفکری صهیونیستی معرفی کرد و گفت: صهیونیست ها خود را نژاد برتر معرفی می کنند و دیگران را حتی انسان نیز نمی دانند؛ وهابی ها و داعشی ها نیز اینگونه هستند و غیر از خود را مسلمان و انسان نمی دانند.

امام جمعه قم افزود: وظیفه ما این است که بر اصل ولایت که محور اصلی زندگی است، پایبند باشیم و آن را از خرافات دور سازیم.

وی بروز برخی تهمت ها علیه شیعه را به دلیل بروز خرافات معرفی کرد و گفت: در تکریم مقام اهل بیت علیهم السلام، باید کاری کرد که این آیین از خرافات و شبهات مبرا باشد تا بهانه ای در دست دشمنان قرار نگیرد.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: محور اصلی گرامیداشت مقام اهل بیت علیهم السلام نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است؛ از این رو این رویکرد باید در تمامی فعالیت ها مشهود باشد.

برگزاری جشن بزرگ ویژه دختران در قم

معاون فرهنگی آستان مقدس قم نیز در این نشست با اشاره به انتخاب ایام دهه کرامت در نشست هایی در آستان مقدس قم گفت: بر اساس این نشست ها، روزهای دهه کرامت به ترتیب به نام های دختر کریمه اهل بیت(علیهم السلام)، الگوی مجاهدت و کرامت بانوان، شهر مقدس قم، خاستگاه یاوران  حضرت مهدی(عج)، شهادت شهیدان رجایی و باهنر مدیران انقلابی، منادیان مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ،  ایران اسلامی مرهون الطاف خاندان موسی بن جعفر علیهم السلام، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه امام‎زادگان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، افزود: روز بزرگداشت حضرت احمدبن‏ موسی علیه السلام، اهل بیت(علیهم السلام) اسوه وحدت و مهربانی ، مظهر استکبار ستیزی، تعاون در کار خیر، محور زندگی اجتماعی خاندان کرامت سیره امام رضا(علیه السلام)؛سرمشق زندگی مهدی یاوران، مجامع علمی، میدان مجاهدت برای نشر فرهنگ رضوی و مشهدالرضا؛میعادگاه محبین اهل بیت علیهم السلام از دیگر نام های دهه کارمت می باشد.

وی به برنامه های آستان مقدس قم در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه های این ایام، جشن بزرگ ویژه دختران است که در این مراسم تقدیر از دختران برتر در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با حفظ حجاب کامل حضور دارند، تقدیر می شود و نشان فاطمی به آنها اهدا می گردد.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم، مردمی کردن جشن های دهه کرامت را لازمه کار در این دهه است و گفت: بر این اساس، در دهه کرامت از کسانی که در حوزه های مختلف از جمله رسانه، مراجع و علما، تشکل های مردمی و... نقش مؤثری داشته باشند، تقدیر می شوند.

وی افزود: غبارروبی حرم مطهر، انتشار آثاری پیرامون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، عیادت از بیماران، غبارروبی امامزادگان و گلزار شهدا، ایجاد نمایشگاه، برپایی جشن در بوستان نجمه، خطبه خوانی روزانه با حضور دستگاه های استانی و فرااستانی، اعزام مبلغ و گروه های تبلیغی به پنج استان کشور، طرح زیارت نیابتی، ختم هشت میلیون صلوات هدیه به روح مطهر امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام، برگزاری اجتماع بزرگ غزه، نماد ایستادگی و مقاومت، برگزاری دوره معصومه(س) شناسی، همایش بزرگ منتظران حضرت مهدی(عج)، رونمایی از انتتشارات آستان، ارسال بسته فرهنگی با محوریت شخصیت بانوی کرامت به 140 کشور جهان و... از جمله دیگر فعالیت ها در دهه کرامت می باشد.

دهه کرامت باید به صورت تجمیع شده برگزار شود

در ادامه این نشست، سردار مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (علیه السلام) گفت: دهه کرامت باید به صورت تجمیع شده برگزار شود و هم نهاد های دولتی و هم نهاد های غیر دولتی و مردمی نیز در این عرصه حضور داشته باشند.

وی با تأکید بر این که فعالیت های دهه کرامت نباید تنها محدود به آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) شود، افزود: دستگاه های دیگر استان نیز باید نسبت به این دهه و گرامیداشت ایام آن، دغدغه داشته باشند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام ایجاد فضایی در حمایت از مردم غزه را در دهه کرامت را امری شایسته دانست و گفت: این مسئله در قم باید به عنوان پیشتاز عرصه های فرهنگی و دینی، باید در این عرصه نیز پیشگام باشد و نقش محوری در این راستا ایفا نماید.

مهدوی نژاد تلاش دشمن برای تفرقه میان مسلمانان را اقدامی در ارستای تحقق اهداف استکبار معرفی کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که در اتفاقات اخیر در کشورهای جهان اسلام مؤثر است، اتحاد جامعه اسلامی است، قم باید در این عرصه الگویی را دراختیار تمامی کشورهای اسلامی قرار دهد.

خاطرنشان می شود در این نشست، دیگر مدیران استان نیز گزارشی درباره فعالیت های دهه کرامت ارائه دادند.

کد خبر 2349249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha