۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱

سرطان سینه دومین علت مرگ و میر زنان

سرطان سینه دومین علت مرگ و میر زنان

مجری کمپین روبان صورتی در ایران از سرطان سینه به عنوان دومین عامل مرگ زنان در کشورمان نام برد و افزود: کمپین روبان صورتی در زمینه آشناسازی خانواده ها با سرطان سینه فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرا شریعتمداری روز چهارشنبه در نشست خبری به منظور اطلاع رسانی از کمپین صورتی، گفت: از 40 سال گذشته این کمپین بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرده است و با توجه به تفکیک رنگها برای سرطان پستان رنگ صورتی را برگزیده‌اند و در قالب ارتقای مسئولیت اجتماعی برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی خانواده‌ها نسبت به این بیماری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این کمپین نه تنها برای خانمها بلکه با هدف اطلاع رسانی به کل خانواده راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر برندهای تجاری به صورتی محصولات خود را اراه می‌دهند تا بتوانند نقش مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند که در این زمینه از سال 2012 برندها به سمت ارتقای سلامت، ورزش و فرهنگ کشورها پیش رفتند.

شریعتمداری با تشریح ساختار کمپین روبان صورتی در ایران، گفت: سرطان پستان یکی از شایعترین سرطانهای ایران و جهان است و دومین علت مرگ زنان ایرانی است ولی متاسفانه به دلیل فرهنگ خاصی که در کشورمان وجود دارد، خانمها در ایران برای مطلع شدن از این بیماری خجالت می‌کشند ولی ما سعی کرده‌ایم با تهیه کتابچه، انیمیشن و ارسال پیامک نسبت به شناخت بیشتر سرطان پستان اقدام کنیم.

مجری کمپین روبان صورتی در ایران با بیان اینکه رژیم غذایی می‌تواند در جلوگیری از سرطان پستان، ادامه داد: متاسفانه روش غربالگری ناموفق بوده است و بهترین روش ارتقای آگاهی و گسترش اطلاعات مردم برای بیماری است براین اساس با برگزاری پیاده‌روی در پارک بانوان در هفته آینده به گسترش اطلاعات برای این بیماری به خانواده‌ها اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره به پشتیبانی شرکت ترکیه‌ای که عرضه‌کننده کیف و کفش زنانه است، عنوان کرد: این شرکت در قالب اطلاع‌رسانی در بحث سرطان پستان به مقوله ارتقای مسئولیت اجتماعی نیز پرداخته و تمام هزینه‌ها و منافع مالی این کمپین نیز به دو موسسه خیریه که در زمینه کمک به نیازمندان خدمت می‌کنند، اختصاص خواهد یافت.

شریعتمداری ادامه داد: البته ما از محصولات و برندهای ایرانی بیشتر استفاده می‌کنیم و امیدواریم تولیدات و برندهای کشورمان نیز به سمت اقداماتی با قالب مسئولیتهای اجتماعی پیش روند و فقط یک ویترین و محصول نباشند و از آن طرف نیز برندهای خارجی که وارد ایران می‌شوند با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی خود برای سلامتی ایرانیان تلاش کنند.

مجری کمپین روبان صورتی در ایران توضیح داد: خانمها در هنگام مراجعه به سایت شرکت ترکیه ای عرضه کننده کیف و کفش، با سرطان پستان آشنا می‌شوند و این مسئله می‌تواند برای آگاهی زنان و خانواده‌ها جهت معاینه و گرفتن تست برای جلوگیری از این بیماری بسیار تاثیرگذار باشند.

شریعتمداری با اشاره به حرکتهای اجتماعی که در دنیا برای نجات‌یافتگان از بیماری ها از جمله سرطان پستان انجام می شود، گفت: بهترین راه این است که به سمت حمایت از موسسه‌های خیریه برویم و هر برند جهانی که وارد ایران می‌شود برای ارتقای مسئولیت اجتماعی در قالب محورهای سلامت، ورزش و فرهنگ اقدام کنند.

کد خبر 2349287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha