۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۴۵

سردار نجاتي:

پيگير جمع آوري تاريخ شفاهي دفاع مقدس درخراسان هستیم

پيگير جمع آوري تاريخ شفاهي دفاع مقدس درخراسان هستیم

مشهد - خبر گزاري مهر: مديركل بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان رضوي از پيگيري جمع آوري تاريخ شفاهي دفاع مقدس در خراسان خبرداد و گفت: در صورت تخصيص اعتبار مي توانيم ظرف چهار سال اين تاريخ را گردآوري كنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اكبر نجاتي ظهر چهار شنبه در نشست خبري در دفتر بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس مشهد از آماده‌سازي طرح احصاء تاريخ شفاهي دوران دفاع مقدس در خراسان خبرداد و گفت: در صورت موافقت و تصويب در شوراي شهر اين توانايي را داريم كه ظرف چهار سال تاريخ شفاهي جنگ در خراسان را جمع آوري كنيم.

مديركل بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان رضوي گفت: نشر آثار دفاع مقدس كه همان نشر ارزش‌هاي اسلام و انقلاب بوده و از مسئوليت‌هاي خبرنگاران است.

وي گفت: شهداي ما بر اساس آموزه هاي ديني و قرآني به جهاد شتافتند و كشور را از هجمه دشمن نجات دادند.

سردار نجاتي از ايثار گري مادراني ياد كرد كه با اينكه تاب تحمل گرسنگي، تشنگي و درد فرزندشان را نداشتند اما با فداكاري بي نظيرشان جوان برومند خود را به جبهه فرستادند و تاكيد كرد: تاريخ شفاهي جنگ در خاطرات اين مادران و پدران است و آنها گنجي هستند كه اگر به این موضوع توجه نشود زماني كه در خاك خفتند افسوس خواهيم خورد.

وي به دغدغه مقام معظم رهبري در خصوص فراموشي و تحريف خاطرات و ارزش هاي دفاع مقدس  اشاره كرد و گفت: خبرنگاران از جمله عناصري هستند كه مي توانند با انتقال مفاهيم دفاع مقدس به نسل جوان موثر باشند.

مديركل بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان رضوي افزود: اگر نگران تهاجم فرهنگي هستيم بايد به ترويج فرهنگ دفاع مقدس را در ميان جوانان اهميت دهيم.

وي تهيه اخبار و گزارش توسط خبرنگاران را در رابطه با دفاع مقدس صدقه جاري براي آنها دانست و تاكيد كرد: خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس مي‌توانند دغدغه رهبر انقلاب در حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس را برطرف كنند.

سردار نجاتي  ضمن يادآوري فعاليت هاي شهيد آويني به عنوان يك الگو در اين حوزه عنوان كرد: خراسان با 23 هزار شهيد نقش پر رنگي در دفاع مقدس داشته است اما در معرفي و نكوداشت ياد اين شهيدان فعاليت هاي محدودي انجام شده است.

وي با يادآوري حضور 13 يگان از خراسان در جبهه هاي جنگ تحميلي گفت: خراسان رضوي سه سردار بزرگ دفاع مقدس شهيد صياد شيرازي، شوشتري و كاوه را در خود پرورش داده و بسياري از فرماندهان در دوران جنگ خراساني بوده اند.

سردار نجاتي يادآور شد: شكست حصر آبادان، دفاع از چزابه، ساخت پل بي نظير بعثت و آماده سازي مهران از جمله افتخارات رزمندگان خراساني در اين دوران  است.

کد خبر 2349349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha