۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱

حاجیان زاده:

عروسک های دارا و سارا به زودی به بازار عرضه می شوند/ راه اندازی مرکز علمی فرهنگی کودکان ونوجوانان در کردستان

عروسک های دارا و سارا به زودی به بازار عرضه می شوند/ راه اندازی مرکز علمی فرهنگی کودکان ونوجوانان در کردستان

سنندج-خبرگزاری مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه بیش از 100 عروسک محلی در حال شناسایی است، گفت: عروسک های دارا و سارا نیز هم اکنون در حال باز تولید هستند و به زودی به بازار عرضه می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حاجیان زاده  بعدازظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج با اشاره به اینکه انجام و توسعه هر برنامه و طرحی نیازمند اعتبارات است، گفت: براساس شاخص های کمی و کیفی تعیین شده اعتبارات لازم به مراکز کانون در استان های مختلف کشور اختصاص داده می شود.

وی از تبدیل شدن یکی از مراکز کانون پرورش فکری استان کردستان به مرکز خاص خبرداد و عنوان کرد: در مراکز خاص علاوه بر فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی اقدامات علمی مانند نجوم و زیست شناسی و غیره هم انجام می شود.

وی اظهارداشت: مرکز شماره دو سنندج تبدیل به  مرکز علمی و فرهنگی می شود که تحقق این مهم نیاز به تامین اعتبارات وتجهیزات لازم است که قطعا توسط مرکز تامین خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: در حال حاضر 890 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور فعال است.

حاجیان زاده به ارتباط و تعامل با سایر کشورهای دنیا هم اشاره کرد و افزود: در راستای انتقال تجربیات کانون با کشورهای مختلفی تعامل و ارتباط برقرار کردیم و هم اکنون در لبنان  مدل کار کانون در حال پیاده سازی است.

وی ادامه داد: همانند اقدامات انجام شده در لبنان هم در دیگر کشورها از جمله عراق و افغانستان هم در حال شکل گیری است.

وی یکی از فعالیت های کانون را ایجاد سرگرمی های سازنده خواند و بیان کرد: با رشد تکنولوژی و ایجاد بازی های رایانه ای و استقبال و رغبت کودکان و نوجوانان به این بازی ها، کانون نیز تولید بازی های رایانه ای را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: تاکنون بیش از 30 بازی رایانه ای توسط کانون تولید شده است البته این اقدام جهت برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان صورت می گیرد و اعتقادی به گذاشتن تمام توان برای ترویج این بازی ها نداریم.

حاجیان زاده برایجاد تعادل بین بازی های رایانه ای و سنتی تاکید کرد و اظهارداشت: در کنار بازی های رایانه ای باید بازی های سنتی که ایجاد تحرک در کودکان ونوجوانان می کند ترویج داده شود.

عروسک های دارا و سارا به زودی روانه بازار می شوند

وی با بیان اینکه تولید صرف عروسک هدف اصلی کانون نیست، عنوان کرد: کانون درصدد ترویج یکی سری فرهنگ ها در قالب عروسک های ایرانی است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت عروسک ها پیوست فرهنگی دنبال می شود، ادامه داد: عروسک های دارا و سارا نیز هم اکنون در حال باز تولید هستند و به زودی به بازار عرضه می شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارداشت: به غیر از عروسک های دارا وسارا چهره های دیگری هم در کانون طراحی شده و می شود که بیانگر فرهنگ و پیام خاص اقدام مختلف ایرانی باشند.

حاجیان زاده با اشاره به اینکه بیش از 100 عروسک محلی در حال شناسایی است، افزود: فرهنگ دینی و اجتماعی مناطق مختلف کشور را در قالب این عروسک ها ترویج می دهیم.

حمایت های ویژه از استان های توانمند

وی بیان کرد: حمایت های ویژه ای از استان های توانمند و دارای ظرفیت بالا می شود تا استعدادهای موجود در آنجا شکوفا شود.

وی اظهارداشت: شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های کانون به اقشار مختلف مردم از سیاست های کانون است و در این راستا طرح کانون مدرسه را احیا و باردیگر اجرایی می کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد : با اجرای طرح مذکور ارتباط مطلوبی بین آموزش و پرورش و کانون برقرار می شود .

حاجیان زاده با بیان اینکه پشتوانه فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی کانون باید تفکر باشد، عنوان کرد: اتاق فکری برای تعیین اینکه چه پیام هایی در برنامه های کانون به کودکان و نوجوانان منتقل شود تا در آنها ایجاد  فکر و خلاقیت کند، تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: گام به گام تا اندیشه از دیگر برنامه های کانون است که به منظور پرورش فکر کودکان و نوجوانان در حال اجراست.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در حوزه فیلم کودک علاوه بر ایران در سایر نقاط دنیا نیز چالش هایی وجود دارد که منجر به تولید اندکی در این حوزه شده است.

حاجیان زاده ادامه داد: تولید فیلم های حوزه کودک نیاز به تکنیک های پیچیده ای دارد تا با به کارگیری آنها کودکان را مدت زمانی برروی صندلی های سینما نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز کانون ها در سطح استان های کشور پاسخگوی خواسته ها ونیازهای کودکان ونوجوانان نیست، بیان کرد: توسعه مراکز سیار روستایی را دردست اقدام داریم تا بدین وسیله کمبود ناشی از تعداد کم مراکز کانون جبران شود.

از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کردستان بازدید از مراکز کانون در سطح شهرستان سنندج و شرکت در نشستی با حضور نوجوانان این شهرستان است.

 

کد خبر 2349961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha