۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

آيت الله ناصري:

مسئولان به جاي مذاكره به راه‌حل‌هاي دروني فكر كنند/ اصل 8 قانون اساسي خاك مي‌خورد

مسئولان به جاي مذاكره به راه‌حل‌هاي دروني فكر كنند/ اصل 8 قانون اساسي خاك مي‌خورد

يزد - خبرگزاري مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: اصل 8 قانون اساسي كه از واجبات الهي و مورد تاكيد امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب نيز هست، سالهاست كه اجرا نشده و خاك مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه مركز استان يزد با اشاره به مسئله امر به معروف و نهي از منكر كه از فرائض ديني و مورد تاكيد بزرگان دين و نظام جمهوري اسلامي است، سالهاست كه همينطور افتاده و خاك مي خورد و كسي به فكر اجراي اين قانون نيست.

وي تاكيد كرد: لازم است سازمان‌هايي تشكيل شوند و آموزش‌هاي ديني در زمينه شناخت منكرات و معروفات ببينند و در زمينه‌هاي مختلفي نظير بدحجابي، فسادها، فحشا به راهكارهاي نحوه امر به معروف و نهي از منكر بپردازند.

ناصري ادامه داد: فساد و بدحجابي امروز در جامعه بسيار است و هيچكس مسئوليت آن را بر عهده نمي گيرد و ما از مسئولان مي‌خواهيم كه آيين نامه‌ها را بررسي و سازمان و ستاد در اين زمينه برپا كنند زيرا هرچه پيش مي‌ رويم، مظاهر فساد و فحشا بيشتر و گسترده تر مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شياطين همواره در كمين انسان هستند تا او را از خداي متعال دور كنند، بيان كرد: اما خداوند متعال نيز شرايطي را فراهم كرده تا ما به سوي كمال ابدي و متعالي برويم و آخرت خود را آباد كنيم و زندگي جاودانه و ابدي در محضر خدا و انبياء و اولياي الهي داشته باشيم.

زمينه لغزش‌هاي اخلاقي در خانواده ها به شدت فراهم شده است

امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود همچنين با اشاره به اينكه صبر همواره در زندگي انسان كارساز است، بيان كرد: صبر راه زندگي انسان را باز و هموار مي كند اما صبر در برابر گناهان و وسوسه هاي شيطاني از هر صبري ارزشمندتر است.

آيت الله ناصري عنوان كرد: امروز دشمن بسترهاي گناه را در جامعه فراهم كرده تا جوانان ما را از خدا دور كرده و به گناه بكشد و مظاهر اين گناه ها در ماهواره ها و اينترنت ها و موبايل ها به وفور وجود دارد و زمينه لغزشهاي اخلاقي در خانواده به شدت فراهم است.

وي خاطرنشان كرد: خانواده ها در برابر آوردن ماهواره و ... به خانواده مقاومت كرده و صبر پيشه كنند و چشم و گوش و دل خود را به اين ابزار ندهند.

امام جمعه يزد ادامه داد: دختران ما امروز بايد بيشتر در مقابل زمينه هاي فساد، بد اخلاقي و... كه براي آنها فراهم شده صبر كنند و با توكل به خداي متعال، تلاش كنند تا خانواده ها به واسطه اين فسادها از يكديگر نپاشند.

براي حل مشكلات اقتصادي نگاه به دشمن مشكلات ما را حل نمي كند

آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسائل اقتصادي كه امروز گريبانگير كشور است، اظهار داشت: در كشور ما بايد فرهنگ اقتصاد مقاومتي باب شود و مسئولان و دولتمردان در برابر مشكلات اقتصادي و حل اين مشكلات، جهادي عمل كنند.

وي خاطرنشان كرد: اگر نگاه ما براي حل مشكلات اقتصادي كشور به خارج از كشور باشد و به گفته هاي آنها توجه كنيم، چيزي حل نخواهد شد و دولتمردان بايد به اين معني توجه بيشتري نشان دهند و از راه حل هاي دروني براي رفع مشكلات استفاده كنند.

ناصري تاكيد كرد: بايد از وابستگي نفتي خارج شويم و با جهاد و جديت در لوايح عدم وابستگي به نفت مدنظر قرار گرفته و براي تصويب به مجلس ارائه شود.

صهيونيست‌ها مي‌خواهد از نيل تا فرات را بگيرند

وي همچنين توصيه‌ اي نيز به مردم و مسئولان عراق كرد و گفت: برادران ما در عراق حواسشان جمع باشد كه دشمن بيخ گوششان است زيرا همانطور كه مي دانند، داعشي ها همين آمريكايي ها هستند و حركت هاي آنها صهيونيستي است و مي خواهند از نيل تا فرات را بگيرند به همين دليل داعشي ها را جلو انداخته اند.

گراميداشت سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي، رخنه صهيونيست به كشورهاي اسلامي،‌ اقتصاد مقاومتي و ... از ديگر مباحثي بود كه در خطبه هاي امروز نماز جمعه يزد مطرح شد.

کد خبر 2350252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha