۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۱

نوش آبادی مطرح کرد:

دولت به دنبال دولتی کردن خبرنگاران و مطبوعات نیست/ ساماندهی آشفته بازار تبلیغات

دولت به دنبال دولتی کردن خبرنگاران و مطبوعات نیست/ ساماندهی آشفته بازار تبلیغات

شهریار - خبرگزاری مهر: معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دولت متعلق به نظام و مردم است گفت: دولت تدبیر و امید به هیچ وجه به دنبال این نیست که خبرنگاران و مطبوعات را دولتی کند اما اعتدال نظام رسانه ای کشور در جهت تبیین آرمانها، انعکاس پیشرفتها و... به تحقق اهداف نظام کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر جمعه مراسم تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه غرب استان تهران با حضور حسین نوش آبادی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای تابعه برگزار شد.

حسین نوش آبادی در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی اظهار داشت: رسانه در قانون اساسی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است به نحوی که چندین اصل بطور مستقیم و غیرمستقیم به این موضوع اختصاص یافته و بارها نیز گفته شده که مطبوعات و رسانه در نظام مردم سالاری، رکن چهارم قدرت محسوب می شود.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که بنابر قوانین کشور، مطبوعات با رعایت دو اصل اساسی شامل عدم تعرض به مبانی دینی و عدم تعرض به حقوق عمومی مردم و جامعه در بیان تمام مطالب آزاد هستند تاکید کرد: باید به سمتی پیش رویم که مطبوعات این دو اصل را بطور کامل رعایت کنند و در اینصورت رسانه های ما به واقع آزاد هستند و می توانند در تمامی عرصه ها و موضوعات وارد شده و به انتشار و انعکاس مطالب بپردازند.

قانون مطبوعات بازنگری و اصلاح می شود

این مسئول ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز قائل به این آزادی است و آن را بستری برای پیشرفت کشور می داند چراکه اعتقاد داریم پیشرفت جوامع در گرو نظام رسانه ای پیشرفته است لذا باید به حوزه رسانه و مطبوعات بهای بیشتری داده و اعتماد مضاعفی داشته باشیم.

وی از تدوین چندین طرح و لایحه در زمینه ارتقای قانون مطبوعات در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: قانون مطبوعات همانند سایر قوانین با گذر زمان نیازمند بازنگری و اصلاح است که البته در مقطعی این مساله در مجلس مطرح شد اما به دلیل فضای سیاسی و جناحی حاکم، رسیدگی به این موضوع شایسته نبود چراکه قوانین نظام رسانه ای باید بدور از هرگونه فضای سیاسی نگاشته شود اما در حال حاضر اصلاح قانون مطبوعات در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

ساماندهی آشفته بازار تبلیغات

نوش آبادی تدوین لایحه ای تحت عنوان قانون سازمان نظام رسانه ای را از دیگر موارد در دست اقدام برشمرد و توضیح داد: متاسفانه هیچ سازمان رسانه ای در کشور نداریم تا بتواند همانند سایر صنوف از حقوق و منافع فعالان این حوزه دفاع کند لذا به دنبال این هستیم که رسانه ها از یک نظام مقتدر و پویا بهره مند شوند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود قانون جامع تبلیغات همگانی را از دیگر معضلات حوزه فرهنگ و هنر دانست و اضافه کرد: در این حوزه پتانسیلهای بسیاری وجود دارد که باید ساماندهی شده و ساختار مناسبی پیدا کند لذا درصدد هستیم با قانونمند کردن این حوزه، تبلیغات کشور از این بی برنامگی و درهم ریختگی خارج شود.

می خواهیم تمام موانع حوزه فرهنگ و هنر را برداریم

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود افزود: در صدد هستیم زمینه را برای فعالیت هر فردی که تمایلی به ایفای نقش در حزوه فرهنگ و هنر دارد، فراهم کنیم و می خواهیم تمام موانع را برداریم چراکه دولت متعلق به نظام و مردم است و دولت تدبیر و امید به هیچ وجه به دنبال این نیست که خبرنگاران و مطبوعات را دولتی کند اما اعتدال نظام رسانه ای کشور در جهت تبیین آرمانها، انعکاس پیشرفتها و... به تحقق اهداف نظام کمک می کند.

وی گفت: اقتضای رسالت مطبوعاتی این است که خبرنگار در کنار انعکاس حق و حقیقت، منافع ملی را نیز در نظر گیرد و رسانه ها باید در راستای پیشرفت جامعه و اتحاد ملی حرکت کنند البته اکثریت قریب به اتفاق خبرنگاران کشور دارای این بصیرت هستند.

حوزه فرهنگ و هنر همواره در کشور مظلوم واقع شده است

در ادامه این مراسم حسین گروسی با اشاره به پتانسیل مناسب شهرستانهای حوزه انتخابیه در زمینه فرهنگ و هنر خواستار توجه بیشتر مسئولان وزارتخانه مربوطه به این منطقه شد و اظهار داشت: دو موضوع بسیار اساسی شامل ورزش و هنر همواره در کشور مورد غفلت قرار گرفته است در حالیکه رسالت خبرنگاران می تواند کشور را از بحرانها و چالشهای بسیاری برهاند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون کشورهای غربی با استفاده از ابزار هنری نظیر سینما اسطوره سازی می کنند در حالیکه ما اسطوره های بسیاری هم در سالهای پرافتخار پس از انقلاب و هم شخصیتهای تاریخی، فرهنگی، ورزشی و... داریم اما نمی توانیم نمایش بدهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر همواره در کشور مظلوه واقع شده است افزود: انتظار می رود با تلاش مسئولان این وزارتخانه، حوزه فرهنگ، هنر و رسانه های تقویت شود چراکه انتقاد و انعکاس رویدادها همواره موجب پیشرفت و ترقی بوده و هست.

کوهنوردی با طعم خبر...!

پیش از آغاز این مراسم نیز صبح امروز جمعی از خبرنگاران غرب استان تهران به دعوت نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس و با حضور اعضای هیئت کوهنوردی این شهرستانها در اقدامی نو، به کوهنوردی در طبیعت منطقه وردآورد پرداختند.

این مراسم با استقبال خوبی از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه این منطقه مواجه شد.

کد خبر 2350376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha