۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

رییس بنیاد سعدی اعلام کرد:

افزایش دوبرابری متقاضیان حضور در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی

افزایش دوبرابری متقاضیان حضور در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی

رئیس بنیاد سعدی در جمع استادان و دانشجویان خارجی زبان فارسی اعلام کرد: امسال موفق شدیم تعداد دانشجویان این دوره را به دو برابر افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست استادان و دانشجویان خارجی زبان فارسی که از 35 کشور جهان در دوره دانش‌افزایی شرکت کرده‌اند، پنجشنبه شب با حضور رییس بنیاد سعدی و  رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از استادان کشور برگزار شد.

در این نشست غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه امسال موفق شدیم تعداد دانشجویان این دوره را به دو برابر افزایش دهیم، گفت: این دوره‌ها تاکنون به کوشش سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی برگزار می‌شد اما از پارسال بنیاد سعدی این مسئولیت را بر عهده گرفت و که اکنون با سرپرستی این بنیاد، در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تاریخ کهن ایران گفت: آشنایی دیگر ملت‌ها با زبان فارسی موجب نزدیک‌تر شدن آنان به ملت ما می‌شود.

حداد عادل افزود: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد و این نیاز از نیاز به علم و فناوری، ثروت و اقتصاد بیشتر است.

رئیس بنیاد سعدی با اشاره به جنایات اخیر اسرائیل در غزه گفت: حیوانات که عقل و شعور ندارند، کمتر از بشر، همنوع خود را می‌کشند.

ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه زبان‌ها فرهنگ ملت‌ها را منتقل می‌کنند، گفت: باید از ظرفیت‌های زبان فارسی برای اشاعه فرهنگ ایران استفاده کرد.

بنا بر این گزارش در این نشست که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبان آن بود، چهار تن از استادان خارجی زبان فارسی از کشورهایی همچون مصر و هند سخنرانی کردند و چند قطعه شعر خواندند.

دوره دانش‌افزایی استادان و دانشجویان خارجی زبان فارسی با شرکت بیش از 200 استاد و دانشجوی زبان فارسی از سراسر دنیا از 11 مردادماه در حال برگزاری است که از این تعداد 131 نفر زن و 73 نفر مرد هستند. این افراد پس از شروع دوره طی یک آزمون یکنواخت تعیین سطح شدند و بر اساس نمره کسب کرده، در  سه گروه مبتدی، متوسط و پیشرفته قرار گرفتند و در این مدت شنبه  تا چهارشنبه هر هفته صبح تا ظهر در کلاس‌های درسی جهت افزایش تسلط بر مهارت‌های چهارگانه «خواندن، نوشتن، صبحت کردن و درک مطلب» شرکت می‌کنند و بعداز ظهرها نیز کلاس‌های تفریحی و بازدید از نقاط دیدیی شهر قزوین را در برنامه دارند. آنها در روزهای پنچشنبه به تهران سفر کرده و از برنامه‌هایی همچون خرید کتاب از خیابان انقلاب و بازدید از موزه فرش، کتابخانه ملی، منزل امام خمینی (ره) و حسینه جماران و باغ موزه دفاع مقدس استفاده می‌کنند.

کد خبر 2350732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha