۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

12 شهریورماه؛

رئیس مجلس برای مراسم روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس به دلوار می‌آید

رئیس مجلس برای مراسم روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس به دلوار می‌آید

بوشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه دلوار گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس به دلوار می‌آید.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نام تنگستان یادآور دلاورمردی‌های رئیس علی دلواری و همرزمانش است که در دفاع از این آب و خاک جان خود را فدا کردند و با تمام توان به مقابله با استعمار پرداختند.

وی در ادامه به نامگذاری 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار، بیان داشت: رئیسعلی دلواری به‌عنوان نماد پایداری و مقاومت شناخته می‌شود و باید با برگزاری برنامه‌های مختلف، این بزرگ مردم را به همه مردم ایران معرفی کنیم.

امام جمعه دلوار در ادامه به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رئیسعلی دلواری و همرزمانش اشاره کرد و ادامه داد: به زانو درآوردن بزرگترین استعمار جهان دل شیر می‌خواست که رئیسعلی دلواری با رشادت و شیرمردی این کار مهم را انجام داد.

وی افزود: شهید رئیسعلی دلواری آزادی‌خواه و رهبر قیام جنوب با حکم جهاد علمای دینی بوشهر علیه نیروهای انگلیسی قیام کرد و پس از چندین بار غلبه بر نیروهای غاصب، در 12 شهریور سال 1294 به شهادت رسید و به نماد ایستادگی و مبارزه با استعمار تبدیل شد.

 زاهددوست به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت رئیسعلی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 12 شهریور در ویژه برنامه روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس به دلوار سفر می کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلف و متنوعی برای روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس در دلوار برگزار می‌شود و با تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس و مساعدت افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، شرایط حضور دکتر لاریجانی در این برنامه فراهم شده است.

کد خبر 2351606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha