۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

طلایی با حمایت از تشکل‌های کشاورزی آمد/

مدیر 8 ساله جهاد کشاورزی قم تودیع شد

مدیر 8 ساله جهاد کشاورزی قم تودیع شد

قم - خبرگزاری مهر: مراسم تقدیر و تشکر از مدیر جهاد کشاورزی و معارفه مدیر جدید در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر‏‏‏‏، رضا سیار که با هشت سال و چهار ماه یکی از مدیران کهنه کار در سمت مدیریت جهاد کشاورزی را با خود به یدک می‌کشید، ‏ظهر یکشنبه در ایستگاه تالار معصومیه استانداری قم از ریاست این سازمان خداحافظی کرد.

جوادی‏ معاون وزیر کشاورزی‏، صالحی منش استاندار قم‏، دلبری شهردار قم و جمع بسیاری از مدیران استان و بخش های تابعه در در این تالار حاضر بودند تا سخنان سیار را برای آخرین بار به عنوان مدیر جهاد کشاورزی بشنوند.

وی از ارائه آمار و ارقام امتناع و سخنان خود را در دو بخش برای حضار مطرح کرد‏‏، رفع مشکلات کشاورزان موضوعی بود که سیار به آن اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزی موضوع آب است و بارها عرض کرده‌ایم که حقابه‌های کشاورزان قطع شده و از سال 74 رودخانه قره چایی صفر شده و رودخانه قمرود نیز از امسال به صفر رسیده است.

سیار افزود: طبق آمارهای ارائه شده از سوی وزارت نیرو،‏ حقابه های دو رودخانه قمرود و قره چای 420 میلیون متر مکعب و براساس آمارهای جهاد کشاورزی این میزان 500 میلیون متر مکعب بوده است که در سال جاری نزدیک به صفر است.

کاهش منابع زیرزمینی به شدت نگران کننده است

مدیرکل سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: موضوع منابع زیرزمینی به شدت نگران کننده است و در طی ۱۰ سال گذشته میزان شوری آب دو برابر شده و این عدد برای کشاورزان بسیار وحشتناک است.

از گفته های مدیر هشت ساله جهاد کشاورزی قم می‌شد متوجه شد که موضوع منابع زیرزمینی به شدت نگران کننده است و در طی 10 سال گذشته میزان شوری آب دو برابر شده و این عدد برای کشاورزان بسیار وحشتناک است.

تولید محصولات پروتئینی و تولید مازاد بر مصرف استان موضوع دیگری است که سیار به آن اشاره کرد و گفت: ما با مازاد تولید گوشت در قم مواجه هستیم و باید در جذب مازاد در این زمینه بکوشیم تا دامدار ما ضرر نکند.

به گفته وی‏، تولید مازاد موادی چون شیر‏، گوشت قرمز و تخم مرغ  نیاز به بازار و مصرف کننده دارد که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

برای حفظ اراضی و باغات نیازمند برنامه ریزی جدی هستیم و باید در راستای این امر تلاش شود و کشاورزان نیازمند کمک همه مسئولان هستند و سیار حمایت جدی وزارتخانه را برای رفع مشکلات ضروری عنوان کرد.

سیار که سخنان خود را خلاصه کرده و آمار و ارقام مربوط به دوران خدمات خود را با تهیه یک کلیپ ارائه کرد، مدیر جدید را توانمند و توانا برای ارائه خدمات به اقشار مختلف حوزه جهاد کشاورزی دانست.

مدیرکل سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قم که از سوی برخی محافل رسمی شنیده می شود به سمت بعدی وی‏، فرمانداری است از همکاران خود حلالیت خواست و خداحافظی کرد.

تولید محصول سالم حق مصرف کننده است

محمدرضا طلایی که پس از گایینی‏، بهشتی و سیار مدیریت خانواده کشاورز و دامپرور قم را بر عهده دارد ‏ گفت:‌ما در قم کشاورزان بسیار خوب و فهیمی داریم و در بدترین شرایط بهترین تولیدات را داشته‌اند و توفیقات خوبی را داشته‌ایم.

وی در فرصت کوتاهی که برای سخنرانی در اختیار داشت با اشاره به وضعیت تشکل‌های کشاورزی مستقر در استان‏، استفاده از ظرفیت‌های این تشکل‌ها را در اولویت برنامه‌های خود عنوان کرد.

طلایی که خود را یک کارشناس کشاورزی معرفی کرد‏، یادآور شد: توفیقات خوبی در عرصه کشاورزی داشته‌ایم و میانگین تولیدات زراعی و باغی زیاد است و از حد میانگین کشوری بسیار بیشتر است.

مدیر جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قم، تحقق حماسه اقتصادی را که مورد تایید مقام معظم رهبری است به عنوان حرکت خود‏ معرفی کرد و گفت: با یک مقاومت برنامه‌ریزی شده و اقتصاد مردمی می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

از نگاه طلایی تولید محصول سالم حق مصرف کننده است و در این بین باید برنامه هایی نیز برای حفظ حق کشاورزان و دامداران ایجاد شود.
 

کد خبر 2351692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha