۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷

امانی خبر داد:

برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در 7 رشته توسط میراث فرهنگی لرستان

برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در 7 رشته توسط میراث فرهنگی لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در 7 رشته توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امانی ظهر یکشنبه در این رابطه در نشست با خبرنگاران گفت: کلاسهای آموزشی صنایع دستی در رشته های معرق چوب، معرق کاشی، مشبک، قلم زنی، سفال، سراجی و گلیم بافی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در هر رشته به طور میانگین از 15 نفر ثبت نام به عمل آمده است، ادامه داد: هنرجویان در طول یک دوره 45 روزه آموزشهای لازم را فرا خواهند گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان افزود: برگزار کلاسهای آموزش صنایع دستی با هدف رشد و توسعه و احیای صنایع دستی استان در دستور کار قرار گرفته است.

امانی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری این دوره های آموزشی از محل اعتبارات مصوب تملک سرمایه ای تامین شده است، افزود: این کلاسها که در سطوح مقدماتی و پیشرفته در حال برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه پس از پایان این دوره های آموزشی کارت مهارت برای شرکت کنندگان صادر می شود تصریح کرد: هنرجویان این کلاسها تا پایان سال از محل وامهای خود اشتغالی برای دریافت تسهیلات بانکی به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: هنرجویان این دوره های آموزشی در گروههای سنی مختلف و در با تحصیلات سیکل تا دکترا در حال آموزش هستند.

کد خبر 2351790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha