۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۵

آمانو اعلام کرد:

آژانس همکاری با ایران را ادامه می‌دهد/ کاربرد چاشنی‌های انفجاری ایران با رویه‌های صنعتی ویژه ناهمخوان نیست

آژانس همکاری با ایران را ادامه می‌دهد/ کاربرد چاشنی‌های انفجاری ایران با رویه‌های صنعتی ویژه ناهمخوان نیست

مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی گفت: آژانس نیازمند بررسی همه موضوعات باقیمانده گذشته شامل EBWها و ادغام همه آنها در یک سامانه و ارزیابی سامانه به طور کامل است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی اتمی در سفر خود به تهران و در پایان مذاکرات هسته ای با رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه این دیدار کوتاه اما مفید بود گفت: این سومین سفر من به تهران است و اولین سفری است که بعد از امضای بیانیه مشترک در 11 نوامبر 2013 داشته ایم.

آمانو بیان کرد: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. در این دیدارها دو طرف توانستند به برنامه ریزی در خصوص چگونگی پیشروی با تدابیر عملی موجود شامل 5 اقدام مشترک که از 20 می در مورد آن توافق شده بود، بپردازند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: ما پیشنهاد بحث در خصوص شماری از تدابیر عملی جدید را دادیم تا به عنوان گام بعدی ذیل چارچوب همکاری انجام شود و امیدواریم در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: ما همچنین به بررسی استفاده از EBW (چاشنی های انفجاری) پرداختیم و در این قالب می‌خواهم نظراتی را در خصوص یکی از تدابیر عملی که در چارچوب همکاری بررسی شد، ارائه دهم.

آمانو گفت: نظرات ما به شرح زیر است:

ایران اطلاعات و توضیحات خود را در خصوص تصمیمش برای توسعه چاشنی های ایمن تر به آژانس در اوایل سال 2000 ارائه داد، همچنین ایران اطلاعات و توضیحات در خصوص فعالیتش در زمینه کاربرد EBW در صنعت گاز و نفت را در سال های بعد از 2007 نیز ارائه کرد که با رویه های صنعتی ویژه ناهمخوان نیست.

آمانو تاکید کرد: آژانس نیازمند بررسی همه موضوعات باقیمانده گذشته شامل EBWها و ادغام همه آنها در یک سامانه و ارزیابی سامانه به طور کامل است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: به عنوان صحبت پایانی، آژانس به همکاری با ایران ادامه خواهد داد تا همه موضوعات گذشته و حال از طریق همکاری و گفتگو حل و فصل شود.

آمانو بیان کرد: بسیار مهم است که به منظور حل و فصل همه موضوعات گذشته تا به حال، چارچوب همکاری اجرا شود.

کد خبر 2351846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha