۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۹

صفارهرندی:

بودجه فرهنگی در دولت دهم خارج از حوزه هزینه شد

بودجه فرهنگی در دولت دهم خارج از حوزه هزینه شد

اصفهان - خبرگزاری مهر: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت دهم در حوزه فرهنگ اظهار داشت: برخی از بودجه های فرهنگی در این دولت خارج از عرصه فرهنگی هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفارهرندی شامگاه یکشنبه در سلسله نشست های فرصت های تاریخی انقلاب با موضوع مدیریت جهادی سیر تحقق جهاد فرهنگی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی از سوی دشمن از چند جبهه آغاز شده است، اظهار داشت: مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نیاز به نوآوری و ابتکار دارد که در همین راستا بهتر است این عرصه به اهالی فرهنگ واگذار شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فرهنگ عرصه ای زودبازده نیست و نیاز به زمان بیشتری برای بازدهی دارد بنابراین این بخش به مدیریت جهادی نیازمند است که می توان با نگاهی واقع گرایانه و اعتقاد به آرمان های نظام ، انقلاب ، امام و ولایت ضروریات این نوع مدیریت را فراهم آورد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اوج مدیریت جهادی را در دوان هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: با به رهبری رسیدن حضرت آیت الله خامنه ای، به تعریف جدیدی از شرایط کشور رسیدیم که تمامی این عوامل نوعی مدیریت جهادی را می طلبید.

وی ادامه داد: در الگوی مدنظر رهبر معظم انقلاب برای مدیریت جهادی، یک مدیر جهادی باید نگاه توحیدی را سرلوحه کار خود قرار دهد و در وهله بعد به روز و آرمان گرا باشد.

صفار هرندی اظهار داشت: اعتماد به نفس و پرهیز از یاس از دیگر مولفه های یک مدیر جهادی است که البته در این راه نباید دچار غرور شود.

وی افزود: حساسیت به بیت المال و خودداری از افراط و تفریط در هزینه ها یکی دیگر از خصیصه های مدیریت جهادی است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که در حوزه فرهنگ باید صورت بگیرد، تصریح داشت: با توجه به عظمتی که انقلاب اسلامی داشته و دارد تلاش برای تحقق اهداف فرهنگی تاکنون شایسته و درخور نبوده است و در این حوزه کم کاری صورت گرفته است و نیاز است کارهای بزرگ تری در این راستا به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: دولت هایی که بر سر کار می آیند نباید تنها تمرکز خود را بر یک یا چند حوزه محدود معطوف کنند بلکه باید تمامی نیازهای یک جامعه مد نظر آنها باشد.

صفارهرندی با انتقاد از عملکرد دولت دهم در حوزه فرهنگ اظهار داشت: برخی از بودجه های فرهنگی در این دولت خارج از عرصه فرهنگی هزینه شد.

 

 

 

 

کد خبر 2352178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha