۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۹

جورج دبلیو بوش کتاب خاطرات پدرش را می نویسد

جورج دبلیو بوش کتاب خاطرات پدرش را می نویسد

جورج دبلیو بوش قصد دارد به جای پدرش که یکی از معدود رییس جمهوری های آمریکاست که کتاب زندگی اش را ننوشته، این کمبود را با نوشتن کتاب خاطرات او جبران کند. 

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از ایندیپندنت، جورج دبلیو بوش رییس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در خانه‌اش در دالاس قصد نوشتن کتاب خاطرات پدرش، جورج اچ دبلیو بوش، یکی دیگر رییس‌جمهورهای سابق آمریکا را دارد.

به گفته کراون بوکس ناشر، در این کتاب از زندگی و مسیر کاری حرفه‌ای رییس‌جمهور بوش صحبت می‌شود؛ از جمله خدمات او طی جنگ جهانی دوم، کارهای پیش‌قدمانه او در تجارت نفت تگزاس و صعود سیاسی او به عنوان یک عضو کنگره، نماینده ایالات متحده در چین و سازمان ملل، مدیر سازمان سیا، نخست‌وزیر و در نهایت رییس‌جمهور.

جورج پدر که تولد 90 سالگی‌اش را امسال با سقوط آزاد از یک هلیکوپتر جشن گرفت، احتمالا تنها رییس‌جمهور مدرن آمریکایی است که کتاب خاطرات خود را ننوشته است. بنابراین با عقل جور در می‌آید که کس دیگری بخواهد این کار را برای او انجام دهد و چه کسی بهتر از پسر خود او که ظاهرا بدون محدودیت دارد از دوران بازنشستگی خود لذت می‌برد. او از زمان ترک دفتر خود یک کتاب به نام «زمان تصمیم» نوشته که در دو ماه اول بعد از انتشارش دو میلیون نسخه فروش داشت.

با این حال این سوال پیش می‌آید که هدف این کتاب هنوز بی‌نام چیست؟ آیا تنها تجلیلی است از سوی چهل و سومین رییس‌جمهور یا یک هدیه معذرت‌خواهی به خاطر ضربه‌هایی است که بوش پسر به تجارت خانوادگی وارد کرد؟ هنوز هم نمی‌توان تعداد رای‌های افتضاح او در انتها، برباد دادن بودجه مازاد آمریکا، حمله او به عراق در سال 2003 به دلایل کاملا جعلی و البته هدایت اقتصاد کشور درون یکی از عمیق‌ترین گودال‌هایی که تا به حال در تاریخ خود دیده را فراموش کرد. اگر او اعتبار خانوادگی را نابود نکرده بود، برادرش جب، فرماندار سابق فلوریدا هم ممکن بود بخواهد سال 2016 ریاست‌جمهوری را برای خودش تصاحب کند.

در حالیکه کراون بوکس می‌گوید رییس جمهور شماره 41 و 43 از زمان جان و جان کوینسی آدامز تنها پدر و پسری هستند که هر دو به ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دست پیدا کردند، آن‌ها تنها پدر و پسری نیستند که سیاست‌های رده بالای آمریکا را تحت تاثیر قرار داده‌اند. جوزف کندی هم سایه بسیار بزرگی روی دفتر بیضی شکل جان اف کندی انداخته بود. میت رامنی هم دوبار دقیقا به همین دلیل برای ریاست‌جمهوری نامزد شد. 

کد خبر 2352209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha