۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴

عوض پور خبر داد:

بوشهر به قطب صید آبزیان در کشورتبدیل شده است 

بوشهر به قطب صید آبزیان در کشورتبدیل شده است 

بوشهر-خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در این استان در حال حاضر به قطب اصلی صید آبزیان در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ رضا عوض پور صبح دوشنبه در کارگروه علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به ظرفیت های عظیم استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر این استان هفت صنعت ملی از جمله گاز، نفت، نیروگاه اتمی، شیلات و.... میزبانی می کند.

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت های غنی گردشگری وجود دارد افزود: برنامه هایی نیز برای تقویت استان در این راستا آغاز شده است که امید واریم با همت مدیران ذیربط به جایگاه واقعی برسیم.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر بیان کرد: بوشهر در زمینه تامین منابع آب جزء استانهای وابسته است و 90 درصد آب این استان از استانهای همجوار تامین می شود.

عوض پور خاطر نشان کرد: با توجه به  اینکه استان بوشهر ، استان کم آبی است و سازوکار مناسبی نیز در این خصوص وجود نداشته است در این زمینه برنامه هایی ویژه برای اصلاح الگوی مصرف در حوزه کشاورزی تدوین و آماده اجرا است.

وی گفت: سهم استان بوشهر در تولید ناخالصی  تنها 4.5 درصد است و این موجب افت انگیزه مدیران برای مدیریت شده است که در این راستا با جدیت پیگیر اصلاح این نظام در برنامه ششم هستیم .

عوض پور تصریح کرد: استان بوشهر در زمینه سیلاب مخرب جزء دومین استان کشور است و هر بارندگی به سیل تبدیل می شود و در آمار تلفات  این بخش حائز رتبه چهارم کشور هستیم.

وی با اشاره به طرح های عظیم در حال اجرا گفت: طرح های بزرگی در استان ما در حال اجرا است که مهمترین آن طرح تبدیل بوشهر به منطقه آزاد است.

عوض پور اضافه کرد: بیست سال است زمزمه هایی از اجرای این طرح در استان وجود داشته است و در این دولت با تلاش های استاندار محقق شده است و میتواند موجب پیشرفت استان و کمک به اشتغال و معیشت مردم بومی این منطقه شود.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه منطقه آزاد می تواند موجب جذب سرمایه گزاران زیادی شود خاطر نشان کرد: طرح های دیگری نیز مانند آزاد راه و راه آهن نیز در کنار تبدیل بوشهر به منطقه آزاد در این استان محقق خواهد شد.

 

کد خبر 2352246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha