۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

شفیعی:

3 واحد تولید کننده دستگاه های غیراستاندارد پخت نان در اصفهان پلمب شد

3 واحد تولید کننده دستگاه های غیراستاندارد پخت نان در اصفهان پلمب شد

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: 3 واحد تولید دستگاه های پخت نان به علت عدم دریافت پروانه استاندارد و کیفیت پایین محصولات تولیدی پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این گزارش طی بازرسی های انجام شده واحدهای مذکور به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد و تولید دستگاه های بی کیفیت که با استاندارد های مربوطه مطابقت ندارد، توسط بازرسین این اداره کل شناسائی و پس از اعمال مراحل قانونی خط تولید آن پلمپ و به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گفته شفيعي مدیرکل استاندارد استان اصفهان: از آنجائی که بخش قابل توجهي از پروتئين و انرژي مورد نياز مردم ، از نان تامين مي‌گردد بي‌شک تهيه، توليد و عرضه‌ نان سالم و بهداشتي در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود و از این رو كليه واحدهاي نانوايي مطابق قانون،‌ موظف به استفاده از دستگاه هاي استاندارد پخت نان مي باشند و اين دستگاه ها نيز توسط توليدكنندگان آنها بايد ضمانت شده باشند.

وی با اشاره به این مطلب افزود: مهمترین مشکل در مباحث مربوط به عدم وجود کیفیت در نان ، استفاده از دستگاه های غیر استاندارد است و استاندارد این دستگاه ها نیز بیش از 8 سال است که از جمله استاندارد های اجباری قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: طبق ماده 6 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد، اجرای استاندارد برخی از فرآورده ها منجمله دستگاه های پخت نان و شیرینی، اجباری و آگهی های لازم منتشر شده است. همچنین طبق ماده 9 قانون مذکور هرگاه فرآورده ای مشمول استاندارد اجباری اعلام گردد، تولید، توزیع، تمرکز و عرضه آن فرآورده قبل از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد ، ممنوع و متخلفین به مجازات های مقرر در قانون محکوم خواهند شد.

وی تاکید کرد: نظارت بر عملكرد نانوايان و توليدكنندگان دستگاه هاي پخت نان و شیرینی از طریق بازرسین اداره کل استاندارد و همراهي ساير دستگاه هاي ذي ربط بصورت جدی اعمال می گردد و با متخلفين نیز برخورد هاي جدي و قانوني صورت خواهد گرفت.

واگذاري شركت البرز شرقي به ذوب آهن اصفهان

در نشست مسئولين ذوب آهن اصفهان و شركت البرز شرقي كه  با حضور مسئولين شهرستان هاي شاهرود و دامغان همراه بود ، سعد محمدي مديرعامل ذوب آهن طي سخناني بر ضرورت افزايش توليد اين معادن تاكيد کرد و گفت : شركت زغال سنگ البرز شرقي به لحاظ اشتغال زايي و گردش مالي در جامعه اطراف داراي اهميت بسياري است لذا مسئوليت مديران اين شركت سنگين است.

وي افزود : افزايش توليد مستلزم رويكرد جديد مديريت است كه بايد از نيروهاي شايسته وجوان بهره بگيرد و با پرورش نيروي انساني ‌، آينده نگري نيز داشته باشد.

مديرعامل ذوب آهن همچنين در بخشي از سخنان خود خواستار سياستگذاري واحد در بخش زغال كشور شد تا اين بخش بيش از گذشته توسعه يابد و پاسخگوي نياز هاي كشور باشد.

سعد محمدي در بازديد از معدن زغال سنگ طزره در جريان شرايط و مشكلات كاركنان اين معدن قرار گرفت.‌

جلالي نماينده مردم شاهرود و ميامي و رئيس مركز پژوهشهاي مجلس ،‌ ضمن بيان رضايت از واگذاري شركت زغال سنگ البرز شرقي به ذوب آهن‌ ،‌ ابراز اميدواري نمود كه مشكلات اين معدن با مالكيت جديد حل گردد.

ربيعي نژاد مديرعامل و نايب رئيس هيات مديره زغال سنگ البرز شرقي نيز گفت : واگذاري اين شركت به ذوب آهن اصفهان ،‌ موجي از آرامش و شادي را در پرسنل آن ايجاد كرده است.

وي افزود : ذوب آهن اولين تجهيز كننده معادن زغال سنگ در سطح كشور است و معادن زغال سنگ حيطه شرق سلسله جبال البرز توسط ذوب آهن راه اندازي و تجهيز شده است.

هاشمي فرماندار شاهرود نيز در اين جلسه طي سخناني از مسئولين ذوب آهن كه نگاه ويژه اي نسبت به توسعه شركت زغال سنگ البرز شرقي دارند ،‌تشكر و قدرداني کرد.

در ادامه جلسه قوانلو  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از پيوستن اين شركت به ذوب آهن اصفهان ابراز خوشحالي نمود و گفت : ذوب آهن قطعاً در هدايت اين معادن موفق خواهد بود چرا كه از تجربه و توان لازم برخوردار است. 

شايان ذكر است شركت معادن زغال سنگ البرز شرقي  از بزرگترين تولید کنندگان كنسانتره زغال سنگ به منظور استفاده در كك سازي ذوب آهن اصفهان به شمار مي رود. شركت معادن زغال سنگ البرز شرقي فعاليت اكتشافي خود را از سال 1349 آغاز و از سال 1351 به موازات ادامه فعاليت اكتشافي رسماً شروع به بهره برداري کرد.

همانطور كه از اسم شركت استنباط مي شود حوزه فعاليت آن در شرق سلسله جبال البرز (از شمال شهرستان دامغان در استان سمنان تا جنوب شهرستان مينودشت واقع در استان گلستان) به طول 220 كيلومتر گسترش دارد.

اداره مركزي اين حوزه در شهرستان شاهرود و استان سمنان جاي گرفته است.

ساخت دستگاه شتابدهندۀ خطی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ساخت دستگاه شتابدهندۀ خطی در این شهرک، توسط شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان خبر داد.

 مهدی کشمیری با اشاره به اینکه سرطان یکی از شایع­ترین و خطرناک­ترین بیماری­های موجود در انسان­ها می­باشد، افزود: با توجه به آمارهای موجود توسط کارشناسان بهداشت جهانی سرطان در کشورهای در حال  توسعه هرسال رو به افزایش و آمار مرگ و میر آن بیشتر از ایدز، سل و مالاریا است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه با توجه به پیشرفت روز افزون علم پزشکی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی رادیوتراپی به وسیله شتابدهنده در اکثر مراکز پرتو درمانی جهان جایگزین دیگر دستگاه­های درمانی شده­ است، ادامه داد: در دستگاه شتاب­دهنده، باریکه الکترون با جریان بالا تولید می­شود و توان بالایی برای درمان با الکترون و پرتو ایکس فراهم می‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه بیشتر شتاب­دهنده­های پیشرفته چندین باریکه الکترون و فوتون با انرژی­های مختلف تولید می­کنند، گفت: این دستگاه‌ها ثابت بوده و در حجم کم ساخته شده­اند و اکثرا درون گانتری (گرم کننده) هم مرکز قرار می­گیرند.

همچنین مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان با بیان اینکه ساخت شتابدهنده با طیف فوتون با انرژیMV 6 در مدت دو سال توسط شرکت بهیار صنعت سپاهان انجام شده است، عنوان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و حمایت از بیماران سرطانی ایرانی با توجه به نیاز روز افزون به سیستم­های پیشرفته و موثر درمان سرطان در ایران از مهمترین مزیات و اهداف این طرح است.

فرید نجات بخش ادامه داد: با برآوردهای انجام شده تعداد60 نفر نیروی کار مستقیم و 200 نفر نیروی کار غیر مستقیم با این پروژه مرتبط خواهند بود و همچنین می­توان به تعداد کارگاه­های درگیر  شامل چهار کارگاه بصورت مستقیم و 10 کارگاه به صورت غیر مستقیم اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به هدف شرکت که در مرحله اول قصد تولید یک شتابدهنده شامل یک طیف الکترون 6MV  را دارد، دیگر نیازی به آهن ربای خم­کننده نمی­باشد همچنین شتابدهنده‌های الکترون غیر از زمینه پزشکی و درمان دارای کاربردهای بسیار زیاد دیگری نظیر گمرک، استریلیزاسیون، تحقیقات و .... می‌باشند.

کد خبر 2352359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha