۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۰

حجت الاسلام صدیقی:

راه سعادتمندی انسانها در گرو اجرای معیار های سبک زندگی اسلامی است

راه سعادتمندی انسانها در گرو اجرای معیار های سبک زندگی اسلامی است

شهرکرد - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت تهران گفت: راه سعادتمندی انسانها در گروزندگی بر اساس معیار های سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی شامگاه سه شنبه در طرح تقویت مبانی اعتقادی در سالن همایش تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: انسانها مجموعا یک منظومه هستند و باید همه موجودات هماهنگ باشند و محوری که خدا انتخاب کرده است را محور زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: آفرینش حضرن آدم محکی بود تا آنهایی که راه صحیح آفرینش را در پیش می گیرند سعادتمند شوند و آنهایی که می خواهند راه خلاف آفرینش را بروند شیطان نامیده می شوند.

وی گفت: اولین ضد ولایتی که ما می شناسیم ابلیس است و برداشت ما از این عالم این است که تمام کار های این جهان به وسیله ملائکه انجام می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: راه سعادتمندی در پی عمل به دستورات الهی و توجه به دستورات انبیا است.

همیشه در مقابل خداوند حالت افتاده داشته باشیم

وی ادامه داد: اصل سجده ما دو حالت دارد که اول اینکه انسان تا جایی که می تواند پایین می آید و خودش را کوچک می کند و دوم اینکه خودش را از این پراکندگی جمع می کند.

وی اظهار داشت: برای اینکه همیشه حالت سجده داشته باشیم باید افتاده باشیم و در مقابل خدا کوچک باشیم.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خداوند به فرشتان گفت اگر حضرت آدم نبود راهی برای نمایش قدرت الهی بر روی زمین وجود نداشت و همه فرشتگان قبول کردند و در مقابل آدم سجده کردند بجز ابلیس که فکر می کرد بسیار بندگی کرده است و گفت من یکی خدا هم یکی و خود را بجای خدا گذاشت و گفت من بهتر از آدم هستم، پس خدا شیطان را ملعون کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی گفت: ولایت پیامبر ولایت تکوینی است و نوع دیگر ولایت تشریعی است وپیامبر اکرم در موضع قانون، قانون گذار بود یعنی علاوه بر نماز، روزه و احکامی که در قرآن امده است قوانینی را وضع می کرد.

کد خبر 2353581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha