۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۱۹

با اجرای طرح تحول سلامت/

دریافت وجوه غيرمتعارف از بيماران خراسان شمالی50 درصد كاهش يافت

دریافت وجوه غيرمتعارف از بيماران خراسان شمالی50 درصد كاهش يافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: با اجرای طرح تحول سلامت دریافت وجوه غيرمتعارف از بيماران بیش از 50 درصد کاهش یافته و بخشی از مشكلات بيماران در اين خصوص رفع شده است.

ابراهيم  گلمكاني در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين مطلب افزود: این استان که از لحاظ فضاي فيزيكي درمان، فقيرترين استان كشور محسوب مي شود در اجرای طرح تحول نظم سلامت موفق بوده است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی از جمله استان هاي پيشرو در اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور به شمار مي رود.

گلمکانی افزود: اجراي طرح تحول نظام سلامت در كشور باعث ايجاد تحول در حوزه درمان شده و اجرای این طرح در استان ثمرات بسیار خوبی را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: بخش زيادي از استان خراسان شمالي هم اکنون تحت پوشش طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته و تا حد زیادی رضايت بيماران را جلب كرده است.

گلمكاني گفت: با اجراي اين طرح بسياري از نواقص و ضعف هاي حوزه درمان مرتفع شد.

وي كاهش اخذ وجوه غيرمتعارف از بيماران را يكي از ثمرات اين طرح برشمرد و افزود: با اجراي اين طرح تا حدودي مشكلات بيماران در اين خصوص رفع شده و اخذ وجوه غيرمتعارف نيز بيش از 50 درصد كاهش يافته است.

وي تصريح كرد: با موضوع اخذ وجوه غيرمتعارف بايد علتي برخورد شود نه معلولي، از اين جهت بايد تلاش کنیم تا اين مسئله به صورت ريشه اي حل شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي اظهار كرد: خدمات ارائه شده در بيمارستان ها با تغييرات مثبتي همراه بوده كه نشان از اجراي درست و دقيق اين طرح است.

به گفته گلمكاني بيماران بخش سرپايي گله مندي هايي داشتند كه دانشگاه علوم پزشكي استان در اين راستا با همكاري هلال احمر استان اقدام به راه اندزي كلينيك ويژه كرده تا در اين بخش نيز خدمات به خوبي ارائه و مشكلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و 867 هزار نفر جمعیت 952 تخت بیمارستانی و هفت بیمارستان دولتی دارد.

کد خبر 2353585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha