۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۲

ادامه بحران در میسوری/ فرمان اوباما تاثیری در کاهش اعتراضات فرگوسن نداشت

ادامه بحران در میسوری/ فرمان اوباما تاثیری در کاهش اعتراضات فرگوسن نداشت

معترضان شهر فرگوسن که از 10 روز قبل در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا به خیابان ها آمده اند شب گذشته نیز در خیابان های این شهر به ویژه مکانی که نوجوان سیاه پوست در آن محل کشته شده اقدام به برگزاری تجمع و تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شب گذشته علاوه بر فرگوسن حومه ایالت میسوری نیز صحنه اعتراضات معترضان به خشونت پلیس آمریکا بود.

اعتراضات شب گذشته در حالی صورت گرفت که روز گذشته "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، دستور انجام تحقیقات فدرال درباره مرگ "مارتین براون" به دست یک افسر پلیس را صادر و دادستان کل این کشور را مسئول رسیدگی به بحران میسوری کرد.

به نوشته رویترز، از زمان کشته شدن براون که یکشنبه هفته گذشته رخ داد "جامعه آفریقایی-آمریکایی" که 21 هزار عضو دارد هرشب اقدام به برگزاری تظاهرات در خیابان های فرگوسن و همچنین حومه میسوری کرده است.

این اعتراضات در حالی انجام می شوند که از روز گذشته گارد ملی آمریکا در خیابان های میسوری مستقر شده و وظیفه تامین امنیت در این شهر را برعهده دارند.

استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در فرگوسن پس از آن انجام شد که اعلام وضعیت فوق العاده و وضع قانون منع رفت و آمد نتوانست مانع برگزاری اعتراضات در میسوری شود.

ایالت میسوری از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود. بر اساس این گزارش، دست کم 6 بار به سوی "مایک براون" شلیک شده که در دو مورد به سمت سر وی نشانه گیری شده است.

کد خبر 2353664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha