۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵

همزمان با روز جهانی مسجد/

گردهمایی اصحاب مسجد در بجنورد برگزار می شود

گردهمایی اصحاب مسجد در بجنورد برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: همزمان با سی ام مرداد، روز جهانی مساجد گردهمایی فعالان مساجد با عنوان"اصحاب مسجد" در بجنورد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری گردهمایی فعالان مساجد مرکز خراسان شمالی تحت عنوان اصحاب مسجد خبر داد و افزود: این گردهمایی سی ام مرداد ماه همزمان با روز جهانی مساجد با در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی با بیان این که در این گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنا، خدام، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال این شهرستان حضور دارند، اظهار داشت: سخنران محوری این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام افشین فر در گردهمایی اصحاب مسجد مرکز خراسان شمالی از پنج طیف حضور یافته شامل ائمه جماعات، هیئت امنا، خدام، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی و هنری از هر طیف سه نفر و در مجموع 15 فعال مسجدی در حوزه های مختلف تقدیر و تجلیل خواهند شد.

قائم مقام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: همزمان با هفته تجلیل و تکریم مساجد گردهمایی های مشابه ای در شهرستان های شیروان، گرمه و جاجرم برگزار شده و بر اساس برنامه قرار است این گردهمایی ها در روزهای آینده علاوه بر بجنورد در شهرستان های اسفراین، فاروج و راز نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی با جمعیت 900 هزار نفری هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد.

بیست و یکم آگوست برابر با سی ام مرداد ماه بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

 

کد خبر 2353811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha