۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۶

احمدی خبر داد:

افزایش 20 درصدی کشف کالای قاچاق در استان مرکزی

افزایش 20 درصدی کشف کالای قاچاق در استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: رییس پلیس آگاهی استان مرکزی از افزایش 20 درصدی کشف کالای قاچاق در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا احمدی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه پلیس آگاهی استان در بخش کشف و مبارزه با ورود کالای قاچاق اقدامات خوبی انجام داده و از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در چهار ماهه ابتدای سال جاری 44 میلیارد و 84 میلیون و 264 هزار ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته وقوع سرقت9 درصد کاهش داشته است، گفت: سرقت یکی از حوزه‌های اصلی پیگیری پلیس آگاهی است.

رییس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان اینکه 5 هزار و 121 سارق در سطح واحدهای انتظامی و معاونت‌های اختصاصی استان دستگیر شدند، اضافه کرد: کشف جرایم کلاهبرداری و جعل در استان 93 درصد افزایش داشته است.

احمدی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده اعتیاد، بیکاری، سهل‌انگاری و بی توجهی همشهریان در نگهداری اموال، فقر و عدم پایبندی به اعتقادات مذهبی از عمده دلایل سرقت در استان بوده است.

افزایش 10 درصدی میزان کشفیات جرایم در استان

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی بر اساس تجزیه و تحلیل معاونت ناجا از نظر بهره‌وری و درصد کشف وقوع جرم جزو 10 استان برتر و در رتبه هفت قرار دارد، اظهار کرد: درصد کشف وقوع جرایم خشن اعم از قتل، تجاوز به عنف و حریق عمدی 108 درصد است.

رییس پلیس آگاهی استان مرکزی تصریح کرد: کشف جرایم وظیفه ذاتی پلیس آگاهی بوده و پلیس آگاهی استان در کشف وقوع جرایم خشن با تلاش مضاعف و خدمات شبانه روزی توانست چندین فقره از جرایم سال گذشته و استان های هم‌جوار را کشف کند.

احمدی با بیان اینکه سرقت داخل خودرو بیشترین فراوانی سرقت را در استان به خود اختصاص داده و 73 درصد مجموع کشفیات استان نیز مربوط به همین جرایم است، گفت: 62 درصد وقوع کل جرایم در استان مربوط به پنج جرم سرقت خودرو، ‌سرقت موتورسیکلت، سرقت قطعات خودرو، سرقت اماکن خصوصی و عمومی و سرقت منزل است.

بیشترین آمار پرونده‌های قتل مربوط به اختلافات خانوادگی

وی با اشاره به اینکه 80 درصد پرونده‌های قتل استان، قاتل و مقتول با هم نسبت فامیلی نزدیک داشتند، افزود: از ابتدای سال جاری شاهد کاهش وقوع قتل در استان بودیم.

رییس پلیس آگاهی استان مرکزی ادامه داد: با تلاش ماموران درصد کشفیات پرونده‌های قتل در استان افزایش چشمگیری داشته و مامورین توانستند با پیگیری سه فقره قتل از سنوات قبل و استان‌های همجوار را کشف کنند.

احمدی با بیان اینکه در سال جاری بر اساس ماموریت های ابلاغی برخورد قانونی با جرایم خشن، سرقت‌های مسلحانه، سرقت مسلحانه از بانک و تجاوز به عنف در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی قرار گرفته است، گفت: در این راستا ماموران نیروی انتظامی با افرادی که سعی در برهم زدن امنیت جامعه دارند به طور جدی برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم نقش اساسی و مهمی در ایجاد و حفظ امنیت پایدار دارند، اظهار کرد:  هوشیاری مردم در بحث کاهش جرایم و افزایش کشفیات مامورین پلیس آگاهی، نقش موثری دارد.

رییس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم به عهده نیروی انتظامی است، اضافه کرد: ماموران این نیرو تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار در سطح شهر به کار می گیرند.

احمدی با تاکید بر اینکه پلیس آگاهی استان مرکزی با برقراری گشت‌های آشکار و پنهان در سطح استان توانسته به صورت فعال در پیشگیری جرایم نقش تاثیرگذاری ایفا کند، تصریح کرد: تایید اصالت وسایل نقلیه در مراکز تعویض پلاک، صدور گواهی سوء پیشینه، مشاوره و پیشگیری از سرقت از دیگر فعالیت‌های پلیس آگاهی است.

کد خبر 2354152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha